رئیس اتحادیه آهن‌فروشان

چرا حجم معاملات در بازار آهن تهران کاهش یافت؟

چرا حجم معاملات در بازار آهن تهران کاهش یافت؟

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: در یک هفته گذشته همچون هفته‌های گذشته قیمت آهن و محصولات فولادی پایین آمد و حجم معاملات نیز در این بازار کاهش پیدا کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، محمد آزاد افزود: علت کاهش قیمت آهن‌ آلات، کاهش قمیت‌های جهانی و مازاد عرضه در چین به عنوان تولید کننده بزرگ محصولات فولادی در جهان است چراکه چینی‌ها ارزش یوان را آورده پایین و شمش آهن را به ازای هر تن 270 دلار به فروش می‌رسانند. او افزود: این در حالی است که چینی‌ها پیش از آن هر تن محصولات فولادی را زیر قیمت 320 دلار نمی‌فروختند.

 

آزاد ادامه داد: در بازار داخلی هم به تبعیت از بازار جهانی قیمت شمش آهن کاهش یافته است و حتی در یکی دو هفته آینده هم مسلماً قیمت شمش آهن به ازای هر کیلو تا 50 تومان هم کاهش پیدا خواهد کرد و باید گفت که در ماه‌های آینده هم ما باز شاهد کاهش محصولات فولادی و شمش آهن نیز خواهیم بود.

 

او تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم آهن در روز گذشته، یک هزار و 170 تومان بود که نسبت به هفته گذشته باز روند نزولی داشت.

 

آزاد در ادامه به قیمت میلگرد و تیرآهن اشاره‌ کرد و افزود: قیمت این دو کالا هم روند نزولی نیز داشته است. قیمت تیرآهن در روز گذشته یک هزار و 580 تومان و میلگرد یک هزار و 400 تومان در بازار داخلی داد و ستد شد.

 

از اوایل سال 94 کاهش قیمت آهن به طور محسوسی شروع شد که به عقیده بسیاری از کارشناسان علت اصلی آن کاهش محصولات فولادی، شمش آهن و رکود ساخت و ساز بوده است. علاوه بر این در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت فولاد و رکود در بازار، کاهش رشد اقتصادی چین و سیاست‌های ارزی این کشور است که ارزش یوان خود را در برابر ارزهای خارجی کاهش داده و محصولات فولادی خود را با قیمت کمتری صادر می‌کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران