مدیرعامل فولاد هرمزگان

فولاد هرمزگان به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی است

فولاد هرمزگان به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی است

فولاد هرمزگان برای اجرای طرح های توسعه ای ئ کلان خود تا پایان سال سرمایه گذار خارجی جذب خواهد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا، امیرمسعود هراتیان، مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: بازار فولاد و مشکلات فروش بر روی فعالیت تمامی تولید کنندگان فولاد اثرگذار بوده و جهانی است که ایران نیز به دلیل تبعیت از بازارهای جهانی دچار این معظل شده است. وی افزود: البته در ایران تولید کنندگان فولاد بجز مشکل فروش، با معظلی به نام رکود هم مواجه هستند که سبب شده آنها به فکر صادرات بخشی از تولیدات خود باوجود قیمت های پایین صادراتی باشند.

 

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به کاهش قیمت های فولاد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: در سال گذشته قیمت های صادرات 430 تا 440 دلار به ازای هر تن بود درحالی که امروز قیمت ها به 260 تا 270 دلار رسیده اما همچنان تلاش ما حفظ سهم صادراتی در این بازار رقابتی است و تاکنون نیز با از دست ندادن مشتریان خود موفق عمل کرده ایم. وی تولید فولاد خام فولاد هرمزگان را تاکنون حدود 650 هزار تن عنوان کرد و افزود: ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان 1.5 میلیون تن در سال است که عملا 1.2 میلیون تن در سال تولید می شود.

 

هراتیان برای فولاد تا پایان سال رونقی را پیش بینی نکرد اما این امیدواری را داد که در سه ماهه نخست سال آینده گشایشی در فروش و قیمت ها ایجاد شود.وی گفت: براساس پیش بینی های کارشناسان بین المللی وضعیت بازار فولاد در سه ماهه دوم سال میلادی اینده بهبودی را شاهد باشد.

 

مدیرعامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه، طرح بلند مدت این شرکت تبدیل شدن به بزرگ ترین تولید کننده فولاد کشور است گفت: فولاد هرمزگان به دلیل موقعیت استراتژیک و پتانسیل های آن به جهت نزدیکی به آب های آزاد و مواد معدنی و نیز دسترسی به نیروی انسانی و خطوط ریلی راه آهن، قطعا در سال های آینده یکی از بزرگترین فولاد سازان کشور خواهد شد.

 

وی در توضیح طرح های توسعه ای فولاد هرمزگان اظهار داشت: برای شروع کارهای توسعه ای، طرح 2.5 میلیون تنی گندله را داریم که زیرساخت آن برای تولید 5 میلیون تن در سال طرح ریزی شده است و اسناد مناقصه آن تا پایان ماه منتشر می شود.

 

هراتیان تصریح کرد: امیدوار هستیم که این طرح را ظرف مدت یک و نیم تا 2 سال آینده به اتمام برسانیم و تبدیل به یکی از تولید کنندگان گندله شویم و بدین طریق تاثیر قابل توجهی را در قیمت تمام شده محصول نهایی مشاهده کنیم.

 

وی طرح های کلان فولاد هرمزگان را نیز توسعه خط نورد و فاز 2 فولاد هرمزگان برشمرد و گفت: سیکل تولید به ظرفیت 5 میلیون تن گندله، 5 میلیون فولاد خام و 5 میلیون تن نورد خواهیم رسید که اتمام طرح های مذکور بسته به بازار فروش فولاد دارد و اگر رونق به بازار بازگردد، اسناد مناقصه طرح ها آماده است.

 

مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: در این بین فولاد هرمزگان به دنبال یک سرمایه گذار خارجی به منظور فاینانس طرح های خود است که پیش بینی می شود بعد از رفع تحریم ها و تا پایان سال این شرایط برای آن فراهم شود.

 

وی در خاتمه درمورد سوالی درخصوص پیشنهاد فولاد سازان برای حمایت از صنعت فولاد گفت: دولت تمام تلاش خود را برای فراهم کردن فضای مثبت کسب و کار انجام داده و همانطور که دیده شد در یک سال اخیر، شرایط کشور به سمت رشد اقتصادی بالا حرکت کرده است اما دولت به همراه بخش خصوصی باید به سمت افزایش رشد اقتصادی حرکت کنند که منجر به رونق در بازار و افزایش مصرف فولاد به عنوان محصول استراتژیک می شود.

 

هراتیان افزود: در بخش تعرفه نیز دولت عملکرد قابل قبولی داشته اما می توان تعرفه های واردات را بالاتر ببرد چراکه هر اندازه این درصد بالاتر باشد، تولید کننده قدرت بقای بیشتری خواهد داشت.

 

همچنین در اقدام جدیدی، وزیر صنعت، معدن و تجارت طی مصوبه ای کاهش قیمت گندله و آهن اسفنجی را خواستار شدند که باوجود مقاومت های صورت گرفته پیش بینی می شود با پیگیری های صورت گرفته به نتیجه برسد، که سبب کاهش قیمت تمام شده فولاد سازان خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران