تلاش واله برای کاهش هزینه های حمل سنگ آهن

  تلاش واله برای کاهش هزینه های حمل سنگ آهن

دو کیلومتر مانده به دریا، کارگران در حال ساخت اسکله ای هستند که قابلیت بارگیری بزرگترین کشتی های ساخته شده به دست بشر را داشته باشد. این گام اخیر شرکت برزیلی واله (Vale)، برای تسلط به بازار آشفته سنگ آهن، ضروری بنظر میرسد.

 

به گزارش استیل پدیا، ساخت اسکله در شهر شمال شرقی سائولوئیس (Sao Luis) انجام میگیرد و بخش کوچکی از پروژه سنگ آهنی است که 1000 کیلومتر از جنگل های بارانی آمازون تا ساحل اقیانوس اطلس کشیده شده است و هزینه ای دوبرابر برگزاری بازیه ای المپیک 2016 ریودژانیرو در بر دارد.

 
این اقدام موقعیت واله را به عنوان تولید کننده برتر این ماده پیش نیاز صنعت فولاد در جهان، تثبیت خواهد کرد. در بازار کنونی سنگ آهن که بهای این ماده معدنی، به نیمی از بهای سال گذشته خود نزدیک است، ساخت این اسکله به کاهش هزینه های تولید کمک خواهد کرد.

 
این پروژه عظیم سنگ آهن که S11D نام دارد، قرار است در نیمه دوم سال 2016، اولین محموله خود را صادر کند.

 
برچسب قیمت 17 میلیارد دلاری این پروژه، سرمایه گذاران را ترسانده است، زیرا آنها از افت درآمدهای شرکت واله در ترازنامه مالی نگران هستند. تحلیل گران نیز از عرضه بیش از حد در بازار، ابراز نگرانی میکنند و معتقدند که در کنار شرکت هایی همچون بی اچ پی بیلیتون و ریوتینتو، امکان دارد این اضافه تولید شرکت واله نیز به اشباع بیشتر بازار منجر شود.

 
اما دست اندرکاران پروژه جدید واله به این نگرانی ها بی اعتنا هستند و معتفدند افزایش تولید آنقدر کند هست که بازار از تعادل خارج نشود.

 
بر طبق داده های شرکت واله تا پایان ماه جولای، در حدود 60 درصد از کار ساخت اسکله، پیشرفت داشته اشت.

 
پس از آنکه پروژه گسترش به پایان رسید، این بندر قادر خواهد بود 230 میلیون تن ماده معدنی را در هر سال مدیریت کند. اضافه تولید پروژه های گسترش شرکت واله، منجر به 90 میلیون تن افزایش تولید خواهد شد، که معادل 7.5 درصد از کل بازار صادرات سنگ آهن است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران