رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس مطرح کرد

نحوه واگذاری آلومینیوم المهدی در دستورکار هفته آینده مجلس

نحوه واگذاری آلومینیوم المهدی در دستورکار هفته آینده مجلس

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس گفت: با وجود توضیح متولیان خصوصی‌ سازی در مورد فرآیند واگذاری سهام آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال، این موضوع بار دیگر در دستور کار هفته آینده کمیسیون اصل ۴۴ مجلس قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش استیل پدیا، حمیدرضا فولادگر با اشاره به واگذاری اخیر سهام شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال، گفت: کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی مجلس تاکنون فقط در حد مکاتبه با سازمان خصوصی‌ سازی موضوع واگذاری این مجتمع صنعتی را بررسی کرده و آخرین جلسه برگزارشده این کمیسیون 9 شهریور امسال با شورای عالی اصل 44 قانون اساسی بوده است.

 

رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی افزود: حاصل توضیحات متولیان خصوصی‌ سازی در مورد واگذاری سهام مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال این بوده که پس از بررسی تقاضای خریدار و قیمت‌ گذاری در نهایت طی دو مرحله اقدام به تجدیدنظر در مورد قیمت‌ گذاری مجدد این دارایی انجام گرفته و به ظاهر بدون هیچ مشکلی فرآیند واگذاری صورت گرفته است.

 

او ادامه داد: با این همه با توجه به برخی ابهام‌ها کمیسیون اصل 44 مجلس طی هفته آینده موضوع بررسی واگذاری سهام مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال را در دستور کار قرار خواهد داد.

 

رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس از سهام عدالت نیز سخن گفت و افزود: آنچه که در قانون قید شده اینکه سهم همه بنگاه‌های اقتصادی قابل واگذاری اعم از بورسی و غیربورسی در پورتفوی سهام عدالت نباید از 40 درصد سهام فراتر باشد.

 

اوبا بعید دانستن برگشت سهام غیربورسی پورتفوی سهام عدالت به دولت عنوان کرد: گرچه با تصویب هیأت دولت هرگونه جابه‌جایی در پورتفوی سهام عدالت مجاز است، اما تاکنون موضوعی مبنی بر خروج دارایی‌ها از این پورتفوی با شورای عالی اصل 44 قانون اساسی مطرح یا پیشنهاد نشده است.

 

فولادگر تاکید کرد: آنچه که اکنون از دولت انتظار می‌رود، ارسال هرچه سریع‌تر لایحه آزاد سازی سهام عدالت به مجلس تا قبل از پایان عمر مجلس فعلی است و بنای نمایندگان نیز بررسی این لایحه در دوره فعالیت مجلس نهم است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران