بورس کالای ایران

سنگ آهن جلال آباد 16.2 دلار معامله شد

سنگ آهن جلال آباد 16.2 دلار معامله شد

سنگ آهن مجتمع جلال آباد در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه و هر تن آن به بهای 16.2 دلار (نرخ ارز اتاق مبادلات ارزی) فروخته شد.

 

به گزارش استیل پدیا، مجتمع جلال آباد در حالی موفق به فروش محموله سنگ آهن خود از طریق تالار صادراتی بورس کالا آن هم 5.2 دلار بالاتر از قیمت پایه شد که بهای این ماده معدنی در روند کاهشی خود رکورد جدیدی را به ثبت رساند و به کمترین سطح قیمتی خود از نوامبر 2008 تاکنون رسید.

 

هرچند که اکثر عیارهای ایران در هفته های اخیر شاهد ثبات نسبی قیمت ها بودند اما عیارهای بالای هماتیت و مگنتیت افت یک تا دو دلاری را در روزهای گذشته به ثبت رسانده اند. همچنین امروز عیار 62 درصد هماتیت افت یک دلاری را ثبت کرد و هر تن آن در بندرعباس به 29 دلار رسید.

 

گفتنی است، هر تن از این محموله 55 هزار تنی و از نوع هماتیتی ریزدانه که دارای عیار 58 درصد بود توسط فروشنده 11 دلار ارزش گذاری شده بود.

 

سه متقاضی از کارگزاری های صنعت و معدن، آراد ایرانیان و سی ولکس کالا به ترتیب قیمت های 16.2 دلار، 15.22 دلار و 14.5 دلار را برای هر تن این محموله پیشنهاد دادند که در نهایت کارگزاری صنعت و معدن موفق به خرید آن شد.

 

ارزش این معامله بالغ بر 891 هزار دلار است. مجموع ارزش معاملات جلال آباد از ابتدای سال تا پایان هفته نخست آذر ماه در بورس کالا به 7 میلیون و 215 هزار دلار می رسد.

 

این مجتمع از ابتدای سال تاکنون 435 هزار تن سنگ اهن دانه بندی در تالار صادارتی بورس کالا عرضه کرد که 325 هزار تن آن مورد معامله قرار گرفته است.

 

خریدار می تواند از تاریخ 14 آذر اقدام به بارگیری و حمل محموله خود از درب معدن جلال آباد در زرند  کرمان کند.

 

محموله دیگری از سوی سنگ آهنی (مجتمع میشدوان) در تالار صادراتی بورس کالا عرضه شده بود که با وجود یک متقاضی برای خرید آن به دلیل عدم پذیرش قیمت پایه از سوی خریدار معامله صورت نگرفت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران