محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان عنوان کرد

وضعیت آهنی‌ها در بازار چگونه است؟

وضعیت آهنی‌ها در بازار چگونه است؟

بازار آهن پایتخت با نزدیک شدن فصل سرما وارد فاز جدیدی از رکود شده و به نظر می‌رسد با توجه به ورود آهن‌آلات چینی به کشور، فروشندگان محصولات فولاد داخلی با کمبود مشتری مواجه شده‌اند.

 

به گزارش استیل پدیا، بررسی‌ها حاکی از آن است که معاملات بازار آهن طی هفته گذشته همچون هفته‌ها و ماه‌های اخیر معاملات کم ‌رمق شده است. توافق ایران 1+5 و با اجرایی شدن برجام تاثیری در قیمت محصولات فولادی و رونق در بازار آهن نگذاشت و همچنان این بازار در رکود به سر می‌برد. محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌ فروشان در خصوص وضعیت بازار آهن گفت: بازار آهن همچنان در رکود است و بسیار بی‌رمق شده و معاملات بسیار کمی در این بازار انجام می‌شود.

 

آزاد بیان کرد: قیمت محصولات فولادی مثل شمش آهن، تیرآهن و میلگرد به کف رسیده است و فعالان بازار برای رسیدن به نقدینگی محصولات خود را قسطی یا زیرقیمت می‌فروشند. او افزود: اگر دولت طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز را افزایش ندهد بازار آهن از رکود خارج نمی‌شود.

 

آزاد خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی دولت این است که از تولیدکننده داخلی حمایت کند و اضافه محصولات فولادی را به کشورهای خارج صادر کند که این اتفاق در حال حاضر خیلی کم وجود دارد.

 
رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: در بازار آهن شاهد ورود محصولات فولادی چینی هستیم که این امر به فروشندگان و تولید کنندگان ما ضرر وارد کرده است چراکه چینی‌ها محصولات خود را ارزان‌تر می‌فروشند و مصرف‌کننده‌ها این محصولات را خریداری می‌کنند و حتی به کیفیت پایین این محصولات توجهی ندارند.

 

آزاد ادامه داد: با رفع تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام مرزها باز شده و باید مراقب باشیم که هر محصول فولادی بی‌ کیفیتی وارد بازار داخلی ما نشود. او در خصوص معاملات هفته گذشته در بازار آهن تصریح کرد: به طور کلی در بازار آهن شاهد کاهش زیادی در معاملات هستیم، اما در هفته گذشته مقدار کمی تیرآهن در بازار معامله شد و معاملات میلگرد و شمش آهن همچنان در حالت سکون وجود دارد.

 

آزاد در خصوص قیمت محصولات فولادی گفت: قیمت میلگرد در هفته گذشته به ازای هر کیلوگرم 1380 تومان بود، قیمت شمش آهن 1100 تومان و تیرآهن به ازای هر کیلوگرم 1580 تومان در بازار آهن معامله شد. او افزود: تا پایان امسال شاهد تغییر قیمت چه افزایش و چه کاهش قیمت محصولات فولادی نخواهیم بود و بازار آهن تا آخر امسال در رکود به سر خواهد برد و همه فعالان برای سال 95 امید دارند با افزایش ساخت و ساز بازار آهن رونق پیدا کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران