جلسه غول‌های خرید سنگ آهن با کرباسیان

حضور ۱۴۰ شرکت از ۲۹ کشور در کنفرانس آهن و فولاد ایران

حضور ۱۴۰ شرکت از ۲۹ کشور در کنفرانس آهن و فولاد ایران

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از حضور 140 شرکت از 29 کشور دنیا در کنفرانس آهن و فولاد ایران خبر داد.

 

به گزارش استیل پدیا ، سلمان نصر با اشاره به اینکه حتی برخی از غول‌های معدنی جهان مانند واله تحت نام شرکت‌های دیگر در این کنفرانس شرکت کرده بودند تا شرایط بازار ایران را رصد کنند، افزود: برای نخستین بار از کشورهایی مانند مکزیک، استرالیا و بلژیک در کنفرانس آهن و فولاد ایران شرکت‌کننده داشتیم.

 

وی با بیان اینکه از مجموع شرکت‌کنندگان در کنفرانس آهن و فولاد ایران 45 درصد ایرانی و 55 درصد خارجی بودند، عنوان کرد: از بین افراد خارجی شرکت‌کننده در این کنفرانس 15 درصد آسیایی، 20 درصد اروپایی، 5 درصد از آمریکا و 15 درصد از آسیای شرقی حضور داشتند. ضمن اینکه حدود 17 شرکت نیز در نمایشگاه جانبی کنفرانس غرفه داشتند.

 

نصر با اشاره به اینکه در جریان دو روز برگزاری کنفرانس آهن و فولاد ایران بالغ بر 300 مورد مذاکرات به صورت B2B بین افراد و شرکت‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: در همین راستا حدود 13 جلسه B2B نیز بین رئیس هیات عامل ایمیدرو و شرکت‌های خارجی برگزار شد و شرکت‌هایی مانند گلنکور و ترافیگورا به عنوان بزرگترین خریداران سنگ آهن جهان با رئیس ایمیدرو جلسه گذاشتند. منطقه آزاد سوهار نیز در همین کنفرانس برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرد.

 

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل ایمیدرو تاکید کرد: نیاز بود تا به صورت همزمان با برگزاری این کنفرانس نشست‌های خبری بیشتری نیز برگزار می‌شد تا برد رسانه‌ای این رویداد مهم افزایش می‌یافت. امیدواریم در کنفرانس‌های بعدی متال بولتن در ایران این حوزه را تقویت کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به برخی ضعف‌های مربوط به ایجنت متال بولتن در ایران و ضرورت تقویت آن توضیح داد: اگر به موقع قوانین و مقررات مربوط به جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور را شفاف و روشن نکنیم، قطعا فضای ورود سرمایه‌گذاری تا پنج یا شش ماه دیگر معکوس خواهد شد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران