وزارت تجارت چین

سیاست های ضددامپینگ مشکل اضافه عرضه فولاد را حل نمی کند

سیاست های ضددامپینگ مشکل اضافه عرضه فولاد را حل نمی کند

وزارت تجارت چین تاکید کرده است که به کارگیری سیاست های ضددامپینگ علیه صادرات فولاد این کشور، مشکل اضافه عرضه بیش از حد در بازار جهانی فولاد را حل نخواهد کرد.

 

به گزارش استیل پدیا به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه اعلام کرد: سیاست‌های ضددامپینگی که برای محدود کردن صادرات فولاد چین به اجرا گذاشته می‌شود، راه حلی ریشه‌ای برای کاهش تنش‌های تجاری موجود در این بخش نیست؛ چراکه این بخش از اضافه‌عرضه بیش از حد در مقیاس جهانی رنج می برد.

 

تولید و عرضه بیش از حد، منجر به کاهش قیمت فولاد چین به پایین‌ترین سطح خود در دهه‌های اخیر شده؛ به‌طوری که انجمن فولاد اروپا (یوروفر) چین را به فروش محصولات خود در قیمت‌هایی پایین تر از قیمت تمام‌شده (دامپینگ) متهم کرده است.

 

با کاهش تقاضای داخلی، بخش فولاد چین به بازار جهانی چشم دارد؛ این قیمت پایین تاریخی به آنها اجازه داده صادرات خود را در هشت ماهه نخست امسال تا 26.5 درصد افزایش دهند.

با این وجود، شن دانیانگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین در پاسخ به خبرنگاران گفت: «این ادعا که چین در حال دامپینگ محصولات فولادی خود در بازارهای جهانی است، هیچ پایه و اساسی ندارد.»

وی ادامه داد: «افت قیمت فولاد چین ناشی از سقوط قیمت جهانی سنگ آهن بوده است.»

 

دانیانگ افزود:‌‌‌ «تولید بیش از حد مشکل متداولی است که صنعت فولاد جهانی در حین فرآیند بازسازی با آن مواجه است، ولی سیاست‌های محدودکننده صادرات روشی نیست که این مشکل را به طور ریشه‌ای حل کند.»

اتحادیه فولاد و آهن چین‌ (CISA) هشدار داده که وابستگی این صنعت به صادرات ممکن است پایدار نباشد؛ چرا که موجب رشد حساسیت تجارت می‌شود. این اتحادیه از اعضای خود خواسته تا از فروش زیر قیمت محصولات خود در خارج از کشور خودداری کنند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران