اجلاس معدن و صنایع معدنی

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان برای ورود سرمایه گذاران آماده شد

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان برای ورود سرمایه گذاران آماده شد

مجری طرح و مدیر منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اعلام کرد: با فراهم شدن زیربناهای لازم ، این منطقه اکنون آماده جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرای طرح های مختلف است.

حسین پاکدامن گفت: فولاد، آلومینیوم ، آلومینا، پتروشیمی و نیروگاه از جمله مهمترین زمینه های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان است که زیرساخت های آن آماده شده است.
وی افزود: به دلیل نزدیکی این منطقه به عسلویه (منبع گاز) تاکنون گروه های مختلفی برای سرمایه گذاری در سایت پتروشیمی اعلام آمادگی کرده اند.
پاکدامن اظهار کرد: قرار است 8 هزار مگاوات برق در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان تولید شود که تاکنون پنج شرکت برای احداث نیروگاه اعلام آمادگی کرده اند. مذاکرات در این زمینه با سرمایه گذاران ادامه دارد.
وی گفت : زیرساخت های لازم از جمله آب و برق و همچنین سایر زیرساخت های دوران ساخت تامین شده و سرمایه گذاران می توانند فعالیت های خود را شروع کنند.
پاکدامن تصریح کرد: تاکنون 12 متقاضی برای سرمایه گذاری در پتروشیمی، پنج متقاضی برای ساخت نیروگاه ( هر کدام 500 مگاوات) ، چهار متقاضی سرمایه گذاری فولاد، دو متقاضی سرمایه گذاری هتل و مجموعه های اقامتی و همچنین شماری نیز برای سایر طرح ها اعلام آمادگی کرده اند که با برخی از آنها در حال مذاکره و یا انعقاد قرارداد هستیم.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت فولاد و معدن فوق را از پایگاه خبری ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران