فعالان صنعت فولاد اروپا نگران جنگ تجاری

فعالان صنعت فولاد اروپا نگران جنگ تجاری

فولادسازان اروپایی اخیرا از افزایش پرونده های تعرفه های آنتی دامپینگ ابراز نگرانی کرده اند و هشدار داده اند که صنعت فولاد در میانه یک جنگ تجاری قرار گرفته است.

 

به گزارش استیل پدیا از طرفی اروپا  در این زمینه بدترین موقعیت را داراست. در سطح دنیا پرونده های دامپینگ افزایش یافته و طرف مقابل اغلب آن ها چین است از این رو صادرات فولاد امری دشوار شده است. در حال حاضر پرونده هایی در مورد واردات میلگرد از چین و روسیه و ورق سرد چین باز شده و موارد مشابه ای در مورد ورق گرم و ورق تخت نیز در حال بررسی است. کارشناسان معتقدند باید رقابتی سالم در بازار فولاد در جریان باشد.

 

در این بین فعالان صنعت فولاد اروپا که معتقدند در میانه جنگی تجاری قرار دارند از قوانین حوزه یورو شکایت دارند و به نظر آن ها روند اجرای تعرفه ها مطلوب نیست. به نظر آن ها تنها در اروپاست که از بازار داخلی حمایت کافی نشده است. از زمان باز شدن یک پرونده آنتی دامپینگ تا صدور حکم و اجرای آن زمان خیلی زیادی می برد و ظاهرا سرعت عمل کافی وجود ندارد.

 

معمولا 5 تا 6 هفته زمان می برد تا یوروفر پرونده ای را تشکیل داده به اتحادیه اروپا بدهد. در اتحادیه اروپا نیز 5 تا 6 هفته زمان لازم است تا به آن رسیدگی شود و تصمیم گیری گردد. از آن زمان نیز تا اجرای تعرفه ها 9 ماهی فاصله وجود دارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران