افزایش نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی فولاد

افزایش نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی فولاد

در ماه آگوست تولید فولاد چین رشد داشته و برنامه تعطیلی خطوط تولید به دستور دولت تاثیر چندانی نداشت. از این رو نگرانی ها افزایش یافت که مازاد تولید در این کشور که بزرگترین تولیدکننده فولاد دنیاست موجب مازاد عرضه جهانی می شود.

 

به گزارش استیل پدیا میزان تولید فولاد خام طبق گزارش اداره آمار چین 1.7 درصد در آگوست رشد داشته به 66 میلیون و 940 هزار تن رسید. تولید نسبت به جولای رشد داشت ولی در مقایسه با آگوست 2014 حدود 3.5 درصد پایین آمد و در 8 ماه نخست سال نیز 2 درصد افت داشته 543 میلیون و 20 هزار تن بود. چین بیش از نیمی از تولید فولاد دنیا را در دست دارد.

 

امسال نرخ رشد اقتصادی چین پایین تر از هدف برنامه ریزی شده دولت که حدود 7 درصد بوده  ثبت شده است. از این رو تقاضا را کاهش داده است. ظاهرا رشد سرمایه گذاری ها در 8 ماه نخست سال جاری در چین پایین ترین سرعت را از سال 2000 تاکنون داشته است.

هنوز برخی امیدوارند تقاضای داخلی فولاد در چین تا پایان سال جاری میلادی کمی بهتر شود که البته مستلزم افزایش سرعت فعالیت پروژه های زیربنایی است.

 

افزایش تولید فولاد چین در آگوست نشان می دهد با اینکه در ایالت هبی دولت دستور داد تولید کاهش یابد تا قبل از رژه اوایل سپتامبر هوا آلودگی کمتری داشته باشد در سایر نقاط کشور تولید بالاتر رفته است. از آنجایی که سرعت رشد اقتصادی چین پایین است فولاد مصرفی صنایع از خودروسازی گرفته تا ساخت و ساز پایین آمده است.

 

از طرفی صنعت فولاد دنیا با نرخ رو به رشد صادرات فولاد چین در چالش است چون مازاد عرضه فولاد خود را به بازارهای جهانی صادر می کند. میزان صادرات فولاد آگوست نزدیک به رکورد ماه ژانویه و 25 درصد بالاتر از سال قبل بود. میزان صادرات فولاد چین در 8 ماه نخست سال نیز 26.5 درصد بهبود داشته است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران