روند کاهشی قیمت میلگرد متوقف می‌شود؟

روند کاهشی قیمت میلگرد متوقف می‌شود؟

پس از مدت‌ها کاهش قیمت میلگرد، شاهد ثبات قیمت این کالا در ابتدای هفته در بازار تهران هستیم که در کنار تثبیت نرخ تیرآهن می‌تواند سیگنال مهمی را به بازار تزریق کند. این در حالی است که پس از بازار پلیمرها، این دومین بازاری است که خود را برای افزایش نرخ آماده می‌کند هرچند که هنوز هم چندان عمیق نیست.

 

به گزارش استیل پدیا احتمال سرایت این شرایط با ثبات و تحریک سایر بازارهای کالایی مشابه نیز با آغاز روزهای سرد سال وجود دارد. پس از مدت‌ها کاهش ممتد قیمت‌ها در بازار فولاد، روز یکشنبه جرقه مهمی از ثبات قیمت‌ها تجربه شد که جهت‌گیری سه هفته‌ای کاهش قیمت میلگرد را متوقف کرد. این در حالی بود که باوجود ثبات قیمت‌های پیشنهادی میلگرد نیشابور و قزوین به‌عنوان تولیدکنندگان تاثیرگذار بازار، کارخانه‌های ارگ تبریز، صبا فولاد زاگرس، امیرکبیر خزر، میلگرد و کلاف کوثر و برخی سایزهای میلگرد ذوب‌آهن قیمت‌های اعلامی خود از کارخانه را با کاهش نرخ اعلام کردند ولی در نهایت قیمت‌ها در بازار تهران به‌صورت فراگیری ثابت بود.

 

البته کاهش قیمت‌های روز گذشته میلگرد قزوین و پارس آرمان باعث شد تا جو کاهشی ایجاد شده، برخی از عرضه‌ها در بازار تهران را در بر بگیرد. در بازار تیرآهن برای چندمین روز پیاپی قیمت این کالا با ثبات نرخ در بازار تهران معامله شد هرچند که مدتی است بهای تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان یا سایر تولیدکنندگان مشابه شرایط کج دار و مریزی را تجربه کنند ولی در نهایت ضعف تقاضا و همچنین کمبود نقدینگی، باعث شده تا افزایش ادامه‌دار قیمت این کالا در بازار راکد فولاد، متوقف شده و یک فاز با ثبات تجربه شود. به نظر می‌رسد احتمال مهاجرت نقدینگی از بازار تیرآهن به میلگرد تقویت شده باشد، زیرا در افزایش قیمت دلار و همچنین عدم کاهش جدی قیمت شمش، ممکن است میلگرد پس از ماه‌ها کاهش قیمت، وارد یک فاز افزایشی شود.

 


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران