آمار و ارقام بین المللی و گزارشات متال بولتن و بلومبرگ

شروع دوباره کاهش قیمت سنگ آهن

شروع دوباره کاهش قیمت سنگ آهن

سنگ‌آهن در هفته‌ای که گذشت شاهد افت قیمتی بود که از اوایل ماه آوریل بی‌سابقه بود. به گزارش بلومبرگ این کاهش قیمت در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد سرازیر شدن سنگ‌آهن ارزان قیمت تولید‌کنندگان بزرگ و ادامه یافتن شرایط اضافه عرضه در بازار اتفاق افتاده است.

بر‌اساس آمار متال بولتن، سنگ‌آهن با عیار 62 درصد برای تحویل در بندر کینگ‌دائو چین در هفته‌ای که گذشت رقمی در حدود 6/ 5 درصد افت داشت و در سطح 57 دلار و 91 سنت معامله شد. این میزان کاهش بیشترین مقدار افت هفتگی از تاریخ 3 آوریل است. در روز پنج‌شنبه قیمت سنگ‌آهن 4/ 1 درصد افت داشت و سناریوی افت قیمت در طول هفته را تکمیل کرد.

قیمت سنگ‌آهن در سطح فعلی 70 درصد کمتر از رکورد 70/ 191 دلاری سال 2011 است. تولید‌کنندگان بزرگ سنگ‌آهن مانند واله و ریوتینتو برای حفظ سهم خود از بازار جهانی تولید ارزان قیمت خود را روانه بازار اشباع شده سنگ‌آهن کرده‌اند.

بر اساس گزارش سیتی‌گروپ افزایش 34درصدی قیمت از پایین‌ترین سطح خود در 10 سال اخیر منجر شد برخی از معادن برای ادامه روند عرضه ترغیب شوند. این بانک در گزارش خود با توجه به ادامه روند ضعیف تقاضا در چین، پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی موقعیت‌های کاهشی را به سرمایه‌گذاران داده است.

کمپانی استرالیایی اطلس که فعالیت‌های خود را در ماه گذشته در پی سقوط قیمت سنگ‌آهن تعلیق کرده بود با افزایش مقطعی قیمت‌ها در هفته‌های اخیر در نظر دارد تولید خود را از سر گیرد. این کمپانی در نظر دارد تولید سنگ‌آهن خود را تا پایان سال جاری به سطح 15 میلیون تن برساند. این کمپانی که چهارمین تولید‌کننده سنگ‌آهن در استرالیا است اعلام کرده نقطه سربه‌سری تولید خود را از سطح 60 دلار به سطح 50 دلار کاهش داده است.

استیل پدبا خبر و گزارش صنعت فولاد، معدن و سنگ آهن فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران