پیش بینی سیتی گروپ از قیمت سنگ آهن در چهار سال آینده

پیش بینی سیتی گروپ از قیمت سنگ آهن در چهار سال آینده

قیمت نقدی سنگ آهن در ظرف 12 ماه گذشته 60 درصد از ارزش خود را از دست داده و به زیر 50دلار در هرتن در ماه آوریل رسید که از سال 2008 بی سابقه بوده است. تحلیلگران پیش بینی می کنند در سال 2015 بیش از 110 میلیون تن افزایش تولید وجود داشته باشد که 68 میلیون تن آن فقط مربوط به ریوتینتو خواهد بود. به علاوه شرکت های جدید معدنی چینی نیز به بهره برداری خواهند رسید که بیش از 60 میلیون تن تولید خواهند داشت.

به گزارش استیل پدیا به نقل از سایت کیتکو ، دلیل این امر، تولید و عرضه بالای تولیدکنندگانی چون وآله، ریوتینتو و بی.اچ.پی است.

بانک سیتی گروپ پیش بینی کرد که قیمت سنگ آهن در سه ماه سوم امسال به زیر 40 دلار در هر تن کاهش پیدا خواهد کرد چون شرکت های معدنی بزرگ به تولیداتشان افزوده و تقاضای چین نیز همچنان کاهش پیدا خواهد کرد.

یش بینی می شود در طول سال میانگین قیمت سنگ آهن 45 دلار در هر تن خواهد بود که کمتر از میانگین 97 دلار در هر تن در سال 2014 است. این نهاد مالی پیش بینی می کند که در سال آینده قیمت سنگ 40 دلار و در سال های 2017 و 2018 به ترتیب 39 و 40 دلار در هرتن برسد.

تقاضای سنگ آهن در چین با کاهش سالانه تولید و تقاضای داخلی فولاد آن رو به کاهش است. قیمت ها باید برای دوره ای طولانی به زیر هزینه تولید کاهش پیدا کند تا موجب کاهش تولید شود. عرضه باید به طور فزاینده ای بهبود یابد چون در مجتمع های تولیدی بزگ کنسانتره تولید می شود.

قیمت های سنگ آهن برای تحویل در آینده در عرض یک ماه 30 درصد کاهش پیدا کرده است و چشم انداز بازار این کالا در حال حاضر نامطلوب تر از نفت و بحرانی تر از همیشه برای معدنچیانی است که فقط به بقا فکر می کنند.

شرکت معدنی سنگ آهن اطلس استرالیا یکی از قربانیان راهبرد شرکت های معدنی بزرگ برای عرضه مازاد به بازار است و اعلام کرده که به دلیل قیمت های پایین تولید خود را تعلیق خواهد کرد

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران