ظرفیت های ایران در نخستین کنفرانس آهن و فولاد معرفی می شود

ظرفیت های ایران در نخستین کنفرانس آهن و فولاد معرفی می شود

نخستین کنفرانس «آهن و فولاد متال بولتن در ایران» با هدف معرفی ظرفیت های کشور در صنایع آهن و فولاد و افزایش تعامل بین المللی برای جذب سرمایه گذاری با حضور 25 کشور از فردا تا 25 شهریور ماه در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

 

به گزارش استیل پدیا، معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت هدف از برگزاری این کنفرانس را معرفی ظرفیت های ایران در صنایع آهن، فولاد و سنگ های معدنی، ارایه اطلاعات مرتبط ، تسهیل ارتباطات بین المللی، معرفی آخرین دستاوردها و فناوری های روز دنیا، بررسی نقاط ضعف و قوت و مباحث زیر ساختی عنوان کرد.

 
مهدی کرباسیان گفت: ایران از نظر منابع و تولید مواد معدنی سهم خوبی دارد و در این کنفرانس تلاش داریم ظرفیت های خود دراین صنایع را به دیگر کشورها معرفی کنیم. وی افزود: شناسایی بازارهای هدف، سهم بخش خصوصی در این صنایع، برنامه های کلان و درازمدت برای توسعه، تکنولوژی های مناسب با این صنایع و جذابیت های سرمایه گذاری در حوزه آهن و فولاد در دوران پسا تحریم از مهم ترین مباحث قابل طرح در این کنفرانس خواهد بود.

 
کرباسیان اظهارکرد: از آنجا که ایران در تولید مواد معدنی ظرفیت های زیادی دارد شرکت های خارجی علاقه مند به سرمایه گذاری و خرید مواد معدنی و سنگ آهن از ایران هستند. رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با یاد آوری سیاست دولت در محدودیت خام فروشی منابع گفت: سرمایه گذاران بخش دولتی و خصوصی در کشور نیز به این سمت می روند که بتوانند تعامل خود را با دنیا افزایش داده و با تولید فرآورده های مختلف ارزش افزوده ایجاد کنند.

 
وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات درداخل کشور مصرف و بخش دیگر آن باید صادر شود افزود: با توسعه این ارتباطات می توان مازاد نیاز بازار را به دیگر کشورها صادر کرد.
معاون وزیر صنعت، تجارت و معدن از برگزاری نشست های تخصصی با حضور صاحب نظران و مدیران شرکت های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: فولاد ایران، فولاد در جهان و بهترین شیوه های اجرایی، لغو تحریم ها و روابط کاری و تجاری با ایران، سرمایه گذاری و تامین مالی، اطلاعات دقیق و جامع درباره صنایع سنگ آهن ایران و فناوری بهبود بازده از موضوعات محوری این نشست هاست.

 
وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری این کنفرانس نمایندگان شرکت های صاحب تکنولوژی و فعال در حوزه معدن، صنایع آهن و فولاد در نمایشگاهی به ارایه آخرین دستاوردها و تولیدهای خود در این صنایع، نوآوری ها، دانش فنی و همچنین جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری و سخت افزاری در بخش آهن و فولاد می پردازند.

 
کرباسیان درمورد کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس گفت: نمایندگانی از کشورهایی همچون ایتالیا، آلمان، سوئیس، ژاپن، انگلیس، کره، فنلاند، روسیه، چین، هند، امارات متحده عربی و همچنین نمایندگانی از شرکت های مهم بخش معدن و صنایع معدنی ایران از جمله فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، شرکت ملی فولاد ایران در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

 
حدود 30 سخنران داخلی و خارجی در این همایش سخنرانی خواهند کرد که سخنران افتتاحیه این کنفرانس، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ، مهدی کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هستند که به ارائه مطالبی درمورد وضعیت بخش معدن و صنایع معدنی ایران و فرصت های سرمایه گذاری می پردازند.

 
موسسه بین المللی متال بولتن نیزشرکتی شناخته شده در حوزه فلزات است که از سال 1913 فعالیت خود را در بخش فلزات آهنی و غیرآهنی و بازارهای این بخش با انتشار مجله ای به همین نام آغاز کرد و پس از آن فعالیت های خود را با برگزاری کنفرانس های بین المللی توسعه داده است.

 
ثبت نام شرکت کنندگان و هماهنگی برای حضور در کنفرانس از عصر امروز دوشنبه آغاز و مراسم افتتاحیه نیز فردا صبح در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران