غول های معدنی جهان چقدر سنگ آهن به چین وارد می کنند؟

غول های معدنی جهان چقدر سنگ آهن به چین وارد می کنند؟

چین در ماه آگوست 74 میلیون و 120 هزار تن سنگ آهن وارد کرد که نسبت به جولای افت 13.9 درصدی را نشان می دهد.

 

به گزارش استیل پدیا، به نقل از آرگوس، این کشور در جولای بالغ بر 86 میلیون و 100 هزار تن سنگ آهن وارد کرده بود.

 

همچنین بررسی آمار واردات گمرک چین حاکی از آن است که واردات سنگ آهن این کشور نسبت به آگوست 2014 نیز افت یک درصدی داشته است چرا که واردات در ماه مذکور 74 میلیون و 880 هزار تن اعلام شده بود.

 

براساس اطلاعات، شکست در واردات چین اواخر این ماه نیز خواهد بود، واردات سنگ آهن به چین با کاهش عرضه محموله های دریای از برزیل دچار ضربه شده و آسیب می بیند به ویژه زمانی که عرضه از سوی دیگر تولید کنندگان محدود باقی مانده است.

 

کاهش واردات سنگ آهن موجود در انبارهای بنادر چین را در ماه آگوست در رقم 80 میلیون تن ثابت نگه داشت و تنها سبب حمایت از قیمت های محموله های فاین شد.

 

داده های ابتدایی از وزارت تجارت برزیل نشان می دهد، این کشور در مجموع در آگوست 27 میلیون 120 هزار تن سنگ آهن صادر کرده که نسبت به جولای کاهش 21 درصدی را نشان می دهد.

 

تولید کنندگان سنگ آهن استرالیا، صادرات خود را به چین در ماه آگوست احتمالا افزایش داده اند.

 

صادرات سنگ آهن از بزرگترین بندر صادراتی استرالیا یعنی بندر هدلند (Port Hedland) در ماه آگوست رکورد 33 میلیون و 950 هزار تنی را ثبت کرده بود که رشد 15.2 درصدی نسبت به ماه جولای داشته است.

 

با وجود افزایش محموله های دریایی حمل شده از استرالیا، اکثر فعالان بازار گزارش می دهند که پیشنهاد برای کالاهای فاین استرالیایی در بازار فیزیکی رو به کاهش است.

با وجود آنکه انتظار می رود تقاضای فصلی افزایش یابد، هیچ نشانه مثبتی از رشد تولید سنگ آهن در چین در این ماه ها به چشم نمی خورد.

 

واردات سنگ آهن چین از ابتدای ژانویه تا پایان آگوست با کاهش 1.2 میلیون تنی یا 0.2 درصدی همراه بوده و به 612 هزار و 960 تن رسیده است درحالی که در مدت مشابه سال قبل این عدد 614 هزار و 160 تن بوده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران