روند هفتگی قیمت فلزات رنگی

روند هفتگی قیمت فلزات رنگی

افت و خیز بهای فلزات پایه در بازارهای جهانی طی هفته گذشته تاثیر بسزایی بر کاهش تقاضای این محصولات در بازار داخلی و روند نزولی قیمت آنها داشته است، هرچند باید گفت کاهش بهای این محصولات در داخل در مقایسه با نرخ فلزات پایه در بازارهای جهانی کمتر است، بنابراین رقابت‌پذیری تولیدکنندگان ایرانی برای صادرات با تهدید روبرو خواهد بود و باعث غيرفعال شدن بخشی از ظرفيت توليد داخل می‌شود.

 

به گزارش استیل پدیا، از طرفی هم با توجه به کاهش وضعیت تولید و کمبود نقدینگی شاهد تقاضای کمتری در بازار این محصولات هستیم، به‌ طور کلی در این باب باید گفت در شرایط فعلی تزریق نقدینگی بهترین گزینه برای بهبود شرایط تولید و بازارهای داخلی محسوب می‌شود. البته نا‌گفته نماند که تزریق نقدینگی می‌تواند محرک خوبی برای محصولات فلزی از جهت تاثیر در عرضه و تقاضا، افزایش ناگهانی قیمت‌ها و نوسان ارز محسوب شود.

 

شرایط برای صعود مس فراهم است

 

کارشناسان حوزه فلزات پایه معتقدند به دلیل افزایشی بودن نرخ ارز و میانگین هفتگی این فلز در بورس جهانی لندن احتمال صعود نرخ این فلز سرخ در هفته جاری وجود دارد، البته این در شرایطی است که به دلیل کمبود تقاضای مس طی هفته گذشته در بازار آزاد به نظر می‌رسد این محصول در هفته آتی تقاضای بیشتری را تجربه کند.

 

نیکل محدوده 50 هزار تومانی را حفظ می‌کند؟

 

از آنجا که نیکل نسبت به سایر فلزات دیگر از تاثیرپذیری بیشتری برخوردار است؛ به همین دلیل روند نزولی خود را با توجه به جو مثبت بازار آغاز کرده و نسبت به ابتدای هفته جاری با وجود نوسانات پی‌درپی اما باز هم با نرخ 52 هزار تومان در هر کیلو معاملات خود را در روز پنج‌ شنبه به پایان رساند. بنا بر پیش‌‌ بینی‌های آگاهان اقتصادی، قیمت این فلز تا انتهای ماه شهریور در همین محدوده باقی خواهد ماند.

 

روی در انتظار کاهش قیمت بیشتر

 

با اینکه قیمت روی نسبت به فلزات دیگر در ‌مدت اخیر در بازار آزاد با افت کمتری همراه بوده است، تولید این فلز در معادن جهان در حال افزایش است؛ البته این رشد تولید به اندازه‌ای نیست که از بازار انتظار می‌رود؛ اما همین خبر بر کاهشی شدن قیمت آن در بازارهای جهانی و به تبع در بازار داخلی با توجه به شرایط داخلی تاثیر بسزایی داشته است.

 

پیش‌ بینی‌ها برای آلومینیوم کاهشی است

 

بازار آلومینیوم با اینکه‌ مدت زیادی است در رکود به سر می‌برد، اما به دلیل بهبود روند تقاضا نسبت به سایر فلزات دیگر محدوده قیمتی خود را حفظ کرده است. از طرفی نیز با وجود نوسانات پی‌در‌پی این فلز در بازارهای جهانی طی هفته اخیر، بازار داخلی این محصول روند متعادلی را تجربه کرد. البته این در شرایطی است که افزایش تولیدات این فلز نقره‌ای در بازار داخلی موجب شده تا پیش‌ بینی‌ها برای بازار این محصول در بلند مدت نزولی باشد.

 

- سحر نمایشی -


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فلزات پایه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران