نعمت زاده

با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی طرح های نیمه تمام صنایع معدنی فعال شد

با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی طرح های نیمه تمام صنایع معدنی فعال شد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی، اغلب طرح های نیمه تمام صنایع معدنی از جمله 7 طرح فولاد استانی فعال شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، مهندس محمدرضا نعمت زاده افزود: همچنین پروژه معادن سنگان که 100 درصد متعلق به ایمیدرو بود، با واگذاری 80 درصد آن از طریق مزایده ، با مشارکت بخش خصوصی فعال شده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های جدی دولت که به طور جدی دنبال شده ، بحث جلوگیری از خام فروشی است، گفت: وقتی سنگ آهن به صورت خام عرضه می شود، به این معنی است که صنایع بعدی آن شامل گندله، کنسانتره، آهن اسفنجی ، ذوب و ... ایجاد نشده یا ظرفیت آن کافی نیست. به همین دلیل به طور مرتب جلسات ماهانه با صاحبان و مدیران واحدهای صنعتی و معدنی بخش خصوصی برگزار و مشکلات آنها در زمینه های مختلف از جمله تامین ارز مورد نیازشان از محل صندوق توسعه ملی یا بانک ها بررسی و برطرف می شود.

 
وی ادامه داد: بسیاری از صنایع که ارز مورد نیاز آنها تامین شده، در روزها و هفته های اخیر افتتاح شده و بقیه بتدریج تا پایان سال راه اندازی خواهد شد. نعمت زاده گفت: صنایع جانبی را بتدریج تا پایان سال 95 به حدی افزایش خواهیم داد که دیگر نیازی به خام فروشی نباشد.

 
وی که عملکرد دو سال گذشته وزارت صنعت ، معدن و تجارت را تشریح می کرد، افزود: هر چند روند خروج از رکود کند شده اما در این شرایط صنایعی هم داریم که رشد تولید دارند.

 
نعمت زاده تصریح کرد: بیش از 24 مورد از مواد آیین نامه قانون رقابت پذیر تصویب شده که اجرایی کردن این آیین نامه، به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد. وی گفت: بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی، بخش صنعت کشور در سال گذشته 6.7 درصد ، بخش معدن 9.8 درصد و تجارت 3.7 درصد رشد داشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران