با افزایش سرمایه ۲.۵ هزار میلیارد تومانی از دو محل

فولاد مبارکه رکورد می زند و بزرگترین شرکت بورس می شود

فولاد مبارکه رکورد می زند و بزرگترین شرکت بورس می شود

فولاد مبارکه مجوز افزایش سرمایه ۲.۵ هزار میلیارد تومانی از دو محل را دریافت کرد تا ضمن رکورد شکنی به بزرگترین شرکت بورس تبدیل شود.

 

به گزارش استیل پدیا، شرکت فولاد مبارکه که با عرضه اولیه سهام در 21 بهمن 85 دومین شرکت مشمول اصل 44 حاضر در بورس بشمار می رود، تا مدت ها عنوان دار بزرگترین شرکت از لحاظ سرمایه اسمی و ارزش روز بازار بود اما با حضور سایر شرکت های بزرگ ، این عنوان به دیگران رسید. اما بعد از مدت ها، شرایط باز پس گیری این عنوان فراهم شده است تا ضمن ثبت رکوردی جدید ، "فولاد" به بزرگترین بنگاه بازار سهام ایران تبدیل شود.

 

این شرکت هم اکنون با سرمایه اسمی 5 هزار میلیارد تومانی بعد از دو بانک صادرات و پاسارگاد، سومین شرکت از نظر سرمایه اسمی و با ارزش روز بازار 6.9 هزار میلیارد تومانی ، رتبه 15 بزرگترین از لحاظ ارزش روز را دارد.

 

در این میان سازمان بورس امروز مجوز افزایش سرمایه 2.5 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه را صادر کرد تا بعد از برگزاری مجمع فوق العاده ، این شرکت با سرمایه اسمی 7.5 هزار میلیارد تومانی ، در رتبه اول شرکت های بورسی از لحاظ سرمایه اسمی قرار گیرد. از سوی تاکنون حداکثر سرمایه اسمی شرکت های حاضر در بازار 5.7 هزار میلیارد تومان و مربوط به بانک صادرات است که با نهایی افزایش سرمایه "فولاد" رکورد تازه ایی در میزان سرمایه اسمی بنگاه های ثبت می شود.

 

به هرحال این تامین مالی سنگین از دو محل مطالبات و آورده نقدی 2 هزار میلیارد تومانی سهامداران و سود انباشته 500 میلیارد تومانی انجام و صرف اجرا و تکمیل طرح توسعه کنسانتره و گندله سازی سنگان، مشارکت در افزایش سرمایه گل گهر و جبران مخارج سرمایه ای انجام شده می شود.

 

با این حال نماد فولاد مبارکه از 25 تیر ماه تا کنون بسته است و باید منتظر تصمیم مدیران شرکت و مسئولان سازمان بورس در زمان برگزاری مجمع فوق العاده و بازگشایی نماد و همچنین قیمت هر سهم آن بود که با توجه به بهای 139 تومانی هر سهم ، اعمال افزایش سرمایه می تواند موجب قیمت گذاری کمتر از 100 تومانی آن شود .


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران