اجلاس معدن و صنایع معدنی

سیاست های شفاف لازمه جذب سرمایه به بخش معدن

سیاست های شفاف لازمه جذب سرمایه به بخش معدن

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به منظور جذب سرمایه خارجی در طرح های اکتشافی ، معدن و صنایع معدنی با تعیین سیاست های شفاف بسترهای مناسبی را فراهم می کند.

با توجه به پیشرفت در مذاکرات با 1+5 و احتمال لغو تحریم ها به نظر می رسد بخش معدن و صنایع معدنی خود را برای جذب سرمایه گذاری خارجی آماده کرده است.
در این میان ایمیدرو روش هایی برای اجرای طرح های مختلف معدنی و صنایع معدنی پیش بینی کرده و اجلاس معدن و صنایع معدنی می تواند اولین گام در این راه تلقی شود.
تدوین بسته های سرمایه گذاری بزرگ مقیاس بین المللی در کنار مشوق های لازم برای ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و بازاریابی فعال به منظور ترغیب سرمایه گذاران خارجی برای حضور در طرح های توسعه از جمله سیاست های درنظر گرفته شده است.
تقویت برند و اعتبار ایمیدرو به منظور فراهم کردن جذب مشارکت خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین برون سپاری و خرید خدمات به جای سرمایه گذاری مستقیم توسط ایمیدرو از دیگر موارد درنظر گرفته شده در بخش توسعه سرمایه گذاری و اجرای طرح ها پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و لغو تحریم ها است.
از دیگر سیاست های درنظر گرفته شده ایمیدرو در سال جاری، می توان به بازاریابی و توسعه صادرات محصولات و خدمات فنی و مهندسی ، حذف واسطه ها و ارتباط با مشتری نهایی صادراتی با توجه به کاهش تحریم ها در آینده، استفاده از مکانیزم بورس در تعیین قیمت مواد و حرکت به سمت فروش در قالب قراردادهای بلندمدت اشاره کرد.
حمایت از صنایع داخلی و تولیدات ملی از طریق استفاده حداکثری از توان داخلی و پرهیز از واردات در مواردی که تامین کننده داخلی مشابه وجود دارد، از دیگر سیاست های مدنظر ایمیدرو در سال 94 است.

استیل پدیا خبر صنعت معدن و فولاد فوق را از پایگاه خبری ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران