راهکار تولیدکنندگان فولاد برای خروج از رکود

راهکار تولیدکنندگان فولاد برای خروج از رکود

کارخانه‌های بزرگ و کوچک فولاد کشور در روزهای اخیر شاهد کاهش تقاضا و نزول قیمت انواع محصولات فولادی بوده‌اند. آن‌ها برای خروج از رکو چه راهی پیش رو دارند و چه ترفندی را باید در پیش گیرند؟

 

به گزارش استیل پدیا، با عمیق‌ تر شدن رکود در بازار مصالح ساختمانی به ویژه انواع فولاد، تولید کنندگان در پی آن هستند تا بازارهای جدیدی در خارج از مرزهای کشور را کشف کنند.

 

در هفته‌ای که گذشت رکود در بازار آهن ادامه یافت و حجم خرید و فروش‌ها نسبت به هفته‌های قبل نیز کاهش یافت به طوری‌ که قیمت محصولاتی مانند آهن و میلگرد روند نزولی خود را حفظ کرد.

 

کارشناسان بر این باورند که تعطیلی برخی پروژه‌های بزرگ عمرانی در کشور و رکود در ساخت‌وسازها سبب شده تا تقاضا برای مصرف این محصول کاهش یابد و قیمت این فلزات در بازار بشکند.

 

به گفته کارشناسان در حال حاضر ساخت‌وساز است نسبت به گذشته کاهش یافته است و دلیل آن هم کاهش قدرت خرید مردم و نصف شدن درآمد طبقه متوسط طی چهار سال گذشته بوده است.

 

در چند سال گذشته به دلیل ساخت و ساز مسکن مهر و پروژه‌های عمرانی تقاضا آهن و میلگرد بسیار زیاد و قیمت‌ها هم برای عرضه کننده به صرفه بود. اما در دو سال گذشته صدور پروانه‌های ساختمانی کاهش یافته که به تبع آن با توجه به کمبود تقاضا، قیمت میلگرد، آهن و سیمان کاهش داشت.

 

کارشناسان در مورد پیش‌ بینی قیمت این فلزات بر این باورند که در صورت اجرایی شدن برجام راه صادرات فولاد بازتر خواهد شد و تولید کنندگان از این راه خواهند توانست محصولات خود را به فروش برسانند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران