هفتمین روز

تثبیت قیمت های میلگرد در آسیا

تثبیت قیمت های میلگرد در آسیا

قیمت های میلگرد معامله شده در آسیا برای هفتمین روز ثابت ماند . تولیدکنندگان چینی با این استدلال که کاهش قیمت ها خریداران را تشویق می کند پیشنهاد کاهش قیمت ها را رد کردند و این باعث ضربه به کارخانه ها و زیان بیشتر آنها خواهد بود.

 

به گزارش استیل پدیا، برای میلگرد با قطر 16 تا 20 میلیمتر 252 تا 255 دلار FOB بود که برای هفت روز پیاپی بدون تغییر مانده است .

 

تولیدکنندگان چینی همچنان پیشنهادهای بالای خود یعنی 270 دلار و بالاتر  CFR هنگ کنگ را مطرح می کردند . یک دلال هنگ کنگی گفت : خیلی مشکل می شد از کارخانه ها تخفیف گرفت زیرا در حال حاضر خسارات عمده ای داشته اند . به گفته یک منبع موثق : گرچه برخی خریداران با قیمت 265 دلار CFR سفارش می دادند اما چنین معامله ای با این سطح قیمت در این هفته شنیده نشد .

 

این منبع آگاه افزود : باید ببینیم چه کسی بیشتر مقاومت می کند . براساس گفته های یک دلال دیگر : برخی از عرضه کنندگان در این بازار که صادرات مشخصی ندارند بیشتر اهل مذاکره بر سر قیمت ها بودند . باوجود این قیمت ها کارخانه ها پذیرفته اند قیمت ها در حدود 265 دلار CFR و یا 255 دلار FOB با احتساب 10 دلار هزینه حمل با کشتی به ازاء هر تن باشد .

 

طبق گفته های یک تاجر محلی در سنگاپور ، بدبنال آخرین معامله با قیمت 250 دلار CFR برای اواخر ژانویه ، معامله با قیمت کمتری گزارش نشده است. او افزود: برخی خریداران خواهان سفارش با قیمت 240 تا 245 دلار CFR هستند .

 

یک وارد کننده سنگاپوری گفت : حتی تجار هم پیشنهاد قیمت 240 تا 245 دلار CFR را احتمالاً نمی پذیرند زیرا بین این و قیمت های کارخانه ها فاصله زیاد است ، کارخانه ها خواهان قیمت 260 دلار و بالاتر CFR و یا 253 دلار FOB و 15 دلار هزینه حمل با کشتی هستند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران