راهکاری برای تامین منابع لازم برای سرمایه گذاری در بخش معدن

 راهکاری برای تامین منابع لازم برای سرمایه گذاری در بخش معدن

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه معادن ایران پتانسیل جایگزینی درآمدهای نفتی را دارد، گفت: تشکیل بورس معدن می تواند به تحقق این امر کمک کند.

 

به گزارش استیل پدیا ایرج ندیمی ، با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بورس استفاده شود زیرا این بازار می تواند نقش موثری در این بخش ایفا کند، افزود: برای بهره گیری از ظرفیت بورس می توان به طور ویژه عمل کرد به این معنا که معادن خاصی را با توجه به اطلاعاتی که زمین شناسی در اختیار قرار می دهد برای مراحل اکتشاف و برداشت و استخراج و فرآوری به بورس معرفی کرد تا این بازار از منابع مالی این بازار بهره گیری کند.

 
وی افزود: با تامین مالی از طریق بورس و فعال شدن تعداد بیشتری از معادن کشور درآمدهای حاصله افزایش می یابد و در اقتصاد به کار گرفته خواهد شد.

 
ندیمی با اشاره به تنوع معادن و عناصر معدنی ایران و نقش این بخش در تامین درآمد و اشتغال را یاد آور شد و تصریح کرد: برای آنکه بتوان از درآمد های سرشار معادن در اقتصاد کشور بهره گرفت باید تدابیر مناسبی از سوی دولت در اسرع وقت عملیاتی شود.

 
این نماینده مردم در مجلس گفت: فعالان صنعتی ایران برای گسترش صنایع فرآوری مواد معدنی اقدام کنند تا این رویکرد باعث افزایش میزان اشتغال ودرآمد زایی در کشور شود.

 
ندیمی با بیان اینکه اگر این بخش به کمک بیشتری نیاز داشته باشد، مجلس از همکاری دریغ نخواهد کرد یادآور شد: مجلس شورای اسلامی نرخ بهره مالکانه برای بودجه 94 را از 25 درصد به 15 درصد کاهش داد که این امر فرصتی برای توسعه بخش معدن به شمار می آید.

 
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس عزم جدی مسوولان اجرایی را تنها راهکار تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگزینی درآمدهای معدن به جای نفت دانست.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران