با نیم نگاهی به اجلاس معدن و صنایع معدنی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری

بخش معدن برای جذب سرمایه به اطلاع رسانی مستمر نیاز دارد

بخش معدن برای جذب سرمایه به اطلاع رسانی مستمر نیاز دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: اطلاع رسانی در بخش معدن و صنایع معدنی برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و بین المللی، ضرورتی همیشگی و دائمی است.

هرمز ناصر نیا با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه اطلاعات عمومی مردم از بخش معدن بر خلاف بخش صنعت و ساختمان و به دلیل استقرار آن در مناطق دور افتاده پایین است و به ویژه سرمایه گذاران، اطلاعات چندانی از فرصت های سرمایه گذاری در این بخش ندارند، همواره نیاز است با برگزاری همایش هایی نظیر «اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران»، این فرصت ها به مردم و سرمایه گذاران معرفی شود.
وی ادامه داد: خارجی ها نیز نسبت به امکانات، توانمندی ها و پیشرفت های موجود در بخش معدن و صنایع معدنی ایران کم اطلاعند و برگزاری همایش ها و نمایشگاه های اختصاصی می تواند میزان توانمندی ها و پیشرفت های این بخش را به جامعه بین المللی نشان دهد.


رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته و طراز اول جهان، میزان سرمایه گذاری های خارجی بسیار بالاست، اظهار داشت: کشور ما با ارائه و معرفی طرح های سرمایه گذاری و اعلام نیازهای فعلی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی، می تواند نقشی موثر در جذب سرمایه ها به بخش معدن و صنایع معدنی داشته باشد.
وی در ادامه گفت: سازمان نظام مهندسی معدن ایران با همه توان در این همایش حضور می یابد و امیدواریم ایمیدرو دستاوردهای مطلوبی از برگزاری این همایش - که در روزهای دهم و یازدهم خرداد برگزار می شود- حاصل کند.

اجلاس بین المللی معدن موجب «تبادل افکار» و «انتقال تکنولوژی» است

رئیس هیات مدیره انجمن سرب و روی گفت: برگزاری مناسب اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران، می تواند موجب تبادل افکار و انتقال تکنولوژی شود.

یوسف مرادلو با بیان این مطلب اظهار داشت: برگزاری همایش «اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران» فرصت مناسبی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور است تا به معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه و جذب سرمایه گذاران بپردازد و برگزاری چنین همایش هایی را به فال نیک گرفته و از برگزار کنندگان آن تشکر می کنیم.
وی ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی برای توسعه نیاز به ماشین آلات و تکنولوژی پیشرفته دارد و اجلاس یاد شده می تواند زمینه مذاکره با سازندگان معتبر خارجی را فراهم کند.


رئیس هیات مدیره انجمن سرب و روی، رفع چالش ها و موانع پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی را از پیش شرط های نتیجه بخش بودن همایش های داخلی و بین المللی دانست و گفت: برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و استفاده بهینه از ورود سرمایه گذاران خارجی، فراهم کردن بستر و شرایط برای کاهش ریسک فعالیت در معادن ضروری است تا درنتیجه سرمایه گذاران با آرامش خاطر به سرمایه گذاری در این بخش بپردازند.


وی افزود: از جمله چالش های موجود در بخش معدن، عوارض ورود ماشین آلات معدنی، فاصله بین دولت و بخش خصوصی، انفال بودن معادن بزرگ و موانع اداری (بروکراسی) است که حل آنها نیازمند تدوین راهکارهای مشخص است.
مرادلو خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته معدن علاوه بر مباحث نظری، باید به صورت تجربی فعالیت های استخراج و فرآوری را فراگیرند تا پس از فارغ التحصیلی، توانایی فعالیت در معادن کشور را داشته باشند.
بنا به این گزارش، اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران با محور توسعه و سرمایه گذاری، در روزهای10 و 11 خرداد در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.

استیل پدیا خبر و گزارش صنعت معدن و فولاد فوق را از پایگاه خبری ایمیدرو بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران