نقطه نظرات شرکتهای معدنی در مورد آینده بازار فولاد چین

نقطه نظرات شرکتهای معدنی در مورد آینده بازار فولاد چین

هر چند شرکت بی اچ پی بیلیتون زمانی پیش بینی کرده بود تولید فولاد چین فراتر از 1.1 میلیارد تن در سال می شود اما این روزها برخلاف رقیب خود ریوتینتو اعتقادی به رسیدن تولید فولاد چین به این سطح تولید ندارد و اظهار می کند رقم تولید فولاد چین تا اواسط دهه آینده بین 935 تا 985 تن در سال خواهد بود.

 

مدیر این مجموعه اظهار می کند "ما همچنان معتقد به افزایش تولید در چین هستیم و رقم پیش بینی شده جدید تفاوت چندانی با رقم قبلی ندارد." او می گوید هرچند تولید چدن در چین کاهش یافته اما حجم این کاهش به اندازه کاهش تولید فولاد نیست، بنابراین تقاضای سنگ آهن و کک همچنان بالا خواهد بود و تاثیر کاهش تولید فولاد بیشتر در تقاضای قراضه نمود خواهد داشت.

 

چین در ماه ژوئن 68.9 میلیون تن فولاد و 59 میلیون تن چدن تولید کرد که 62.3 درصد کل این تولید از طریق کوره های انفجاری و مابقی با کوره قوس الکتریکی تولید شد که لازمه آن آهن قراضه به عنوان ماده اولیه است. بی اچ پی معتقد است کاربری کوره های انفجاری در چین بیشتر خواهد شد ضمن اینکه استفاده از کوره های قوس الکتریکی کمتر شده است.

 

مدیر ریوتینتو در اوایل ماه جاری تایید کرد هنوز هم معتقد به رسیدن سطح تولید فولاد چین به یک میلیارد تن تا سال 2030 است. هردو این شرکتها پیش بینی خود را در زمان شروع رونق اقتصادی چین اعلام کرده بودند.

 

مدیر پی اچ پی بیلیتون با شروع بهبود اقتصادی چین در نیمه دوم امسال از تحقق رشد اقتصادی 7 درصد برنامه ریزی شده چین مطمئن شد و اظهار امیدواری کرد با رونق بخش املاک و بهبود ساخت وساز تقاضای فولاد در این بازار افزایش خواهد یافت. او معتقد است افزایش صادرات فولاد زمینه بالا رفتن صادرات اتومبیل و سایر تولیدات فولادی را فراهم می کند.

 

به این ترتیب، ظرفیت تولید سنگ آهن در غرب استرالیا از 254 میلیون تن سالانه فعلی به 290 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت ضمن اینکه قیمت آن نیز تا 20 دلار در تن بالا خواهد رفت. مدیر شرکت بی اچ پی با ذکر این نکته به سوددهی 6.4 میلیارد دلاری خود در دوازده ماه منتهی به ژوئن اشاره کرد و گفت این رقم در مقایسه با سود 13.26 میلیون دلاری سال گذشته تقریبا 52 درصد پایین آمده است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران