فاصله صنایع کوچک ایران با دنیا

فاصله صنایع کوچک ایران با دنیا

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تعداد واحدهای صنعتی کوچک در ایران و سهم آنها در اشتغال مشابه کشورهای توسعه‌یافته است، گفت: هنوز از نظر تولید ارزش افزوده و استفاده از ثمره آنها فاصله زیادی با کشورهای بزرگ دنیا وجود دارد.

غلامرضا سلیمانی، با بیان اینکه واحدهای کوچک می‌توانند نقش بزرگی در صادرات غیرنفتی کشور داشته باشند، اظهار کرد: در حال حاضر رقم صادرات این واحدها زیاد نیست اما در صورت سرمایه‌گذاری مناسب و توجه درست می‌توان جای تولیدات این صنایع را در میان صادرات غیر نفتی به خوبی باز کرد.

وی با بیان اینکه واحدهای کوچک می‌توانند فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد کنند، گفت: از این جهت واحدهای کوچک بسیار مهم جلوه می‌کنند، چراکه بخش عمده‌ای جمعیت شاغل در صنعت کشور را به خود اختصاص می‌دهند. معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: از سوی دیگر این واحدها قدرت بالایی در جذب تکنولوژی و بومی کردن آن دارند؛ هرچند که این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری است تا به جای واردات کالا تکنولوژی ساخت یک کالا را به کشور وارد کنیم. سلیمانی با بیان اینکه واحدهای کوچک معمولا در مقیاس تولید خود صرفه‌جویی بیشتری در استفاده از انرژی دارند، گفت: از طریق این واحدها می‌توان کارآفرینان و مدیران اقتصادی با کیفیت را به کشور ارائه داد.

استیل پدیا خبر صنعت، معدن و تجارت فوق را از روزنامه دنیای اقتصاد بازتاب نموده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران