رشد قیمت قراضه در ژاپن

 توکیو استیل ژاپن دومین افزایش قیمت ماه مارس را اجرایی کرد و قیمت خرید قراضه را نسبت به یک ماه قبل تا ۳۱ دلار در هر تن بالا برده است. این بار که افزایش قیمت خرید قراضه تا ۵ دلار در هر تن بوده تا ۳۱۳‌دلار در هر تن شده است.به گزارش فولاد ایران، متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن ۳۰۰ تا ۳۰۸ دلار در هر تن فوب است و به دنبال توکیو استیل، کارخانه‌های زیادی در ژاپن قیمت خرید قراضه را بالا برده‌اند چون عرضه محدود است. رشد قیمت‌ها در بازار داخلی حاشیه سود صادر‌کننده‌های قراضه ژاپن را پایین آورده است.

  بیلت سی‌آی‌اس در ثبات

 اختلاف میان قیمت‌های پیشنهادی و قیمت‌های درخواستی برای خرید در بازار صادرات بیلت سی‌آی‌اس بالاست از این رو فعالیت زیادی در این بازار دیده نمی‌شود. قیمت پیشنهادی ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه است در حالی که مشتریان در آفریقای شمالی و ترکیه به دنبال ۴۴۰ دلار در هر تن فوب یا ارزان‌تر هستند.در جنوب شرق آسیا و خاور‌میانه نیز خریداران به دنبال معامله در ۴۵۰ دلار هر تن فوب دریای سیاه هستند. به گزارش فولاد ایران، فعلا کارخانه‌های لیدر پیشنهاد قیمت نمی‌دهند و برخی نیز موفق شدند در قیمت‌های مورد نظر خود مشتری پیدا کنند.

  کاهش صادرات سنگ‌آهن برزیل

برزیل دومین صادر‌کننده بزرگ سنگ‌آهن دنیا، در فوریه اخیر ۹۳/ ۲۸ میلیون تن سنگ‌آهن صادر کرده که ۱۳ درصد نسبت به ژانویه افت داشت. فاجعه شکستن سد شرکت واله و وقایع بعد از آن موجب این افت صادرات سنگ‌آهن برزیل شد.به گزارش فولاد ایران، البته میزان صادرات ماهانه فوریه نسبت به سال قبل رشد ۲۲درصدی داشته است. همچنین در سال مالی ۲۰۱۹ که آوریل سال قبل تا فوریه سال ۲۰۱۹ است صادرات سنگ‌آهن برزیل ۸ درصد رشد داشته و ۱۵/ ۳۷۲ میلیون تن شد. ضمنا در فوریه اخیر متوسط قیمت سنگ‌آهن صادراتی برزیل در ۹/ ۵۲ دلار هر تن فوب ثبات داشت.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان