قائم‌مقام گروه مالی با بیان اینکه سهامداران تمام تلاش خود را برای برپا نگه داشتن این مجموعه انجام داده‌اند، گفت: در حال حاضر فعالیت حداقلی در ظرفیت تولید وجود دارد که باید بهبود یافته و به ظرفیت‌های بالاتری دست پیدا کنیم. وی به نگاه مثبت مدیریت جدید به ویژگی‌های خاص این مجتمع اشاره کرد و افزود: دید مثبت مدیران جدید از دو بعد به شرکت فولاد بناب حائز اهمیت است؛ نخست اهمیت فولاد بناب به لحاظ موقعیت، شرایط ایجاد شده و پتانسیل موجود و دوم نیروی جوان، متخصص و متعهدی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند. قائم‌مقام گروه مالی گردشگری با اشاره به فعالیت‌های چهار ماه اخیر گفت: اقدامات مفید و مثمر‌ثمر انجام شده در زمان سرپرستی مدیریت قبلی با در نظر گرفتن اینکه بودجه‌ای به مجموعه تزریق نشد، قابل تحسین است.

جهانگیری به ماموریت‌های اشاره‌شده در حکم مدیرعامل جدید این مجتمع اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار تولید، برنامه مدون با تمرکز جدی بر تولید، اصلاح ساختار نیروی انسانی، شبکه فروش داخلی و صادرات، برنامه‌ریزی برای ورود به بازار سرمایه، حذف هزینه‌های زائد در حوزه‌های مختلف و توسعه همه‌جانبه‌ مجتمع فولاد صنعت بناب، حمایت مسوولان دست‌اندرکار و مدیریت صحیح مهم‌ترین اولویت‌های این مجموعه است. عباس ابراهیمی، رئیس هیات‌مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب در مراسم معارفه مدیرعامل جدید با بیان اینکه فولاد بناب دارای پتانسیل عظیمی است، گفت: حضور نیروی جوان و متخصص در این مجتمع جای خوشحالی دارد. نیروی انسانی در واقع سرمایه انسانی به شمار می‌آید که حائز اهمیت است. پس از سال‌ها تجربه فعالیت در شرکت‌های فولادی و آشنایی کامل به حوزه تولید،‌ فولاد بناب را دارای نقاط مثبت و قوی می‌دانم و معتقدم این مجموعه ظرفیت آن را دارد که به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی فولاد در شمال غرب کشور خودش را ثابت کند.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت فعلی این مجتمع افزود: اولویت کاری در حال حاضر رساندن وضعیت موجود به یک وضعیت نرمال است. در ادامه توجه به پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای جدید در چند ماه آینده در دستور کار خواهد بود. ابوتراب فاضل مدیرعامل جدید مجتمع فولاد صنعت بناب نیز در این مراسم گفت: بر‌اساس هدف‌گذاری انجام شده برای خدمت در این مجموعه حاضر و در راستای انجام این هدف در کنار کارکنان این مجتمع هستم. نایب رئیس هیات‌مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب درباره مسائل و مشکلات مجموعه نیز گفت: موضوع خاص و قابل اشاره بحث تولید و نقدینگی است که هر بخش نیاز خود را دارد و این یعنی مدیریت بنگاه و مشکلات این مجموعه توسط مدیران ارشد در حال رفع شدن است. وی افزود: بر اساس تجربیات قبلی در ذوب آهن اصفهان که مجموعه‌ای با ۱۴ هزار نفر در حال فعالیت است، توجه ویژه‌ای به امنیت شغلی، روانی، حقوق و جو سازمانی خواهیم داشت و تاب آوری بنگاه باید بالا رود.

بر اساس این گزارش، مجتمع فولاد صنعت بناب یکی از شرکت‌های تابعه گروه مالی گردشگری بوده و بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد در بخش خصوصی کشور است که دارای دو واحد ذوب و ریخته‌گری و هفت خط نورد است که سبد کامل محصولات فولادی با کیفیت بالا را در بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌کند.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایرن و جهان