توسعه صادرات لوله و پروفیل صفا ساوه به کشورهای منطقه

 توسعه صادرات لوله و پروفیل صفا ساوه به کشورهای منطقه

استاندار استان مرکزی گفت: شرکت پروفیل صفا ساوه با حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی به دوران رونق تولید باز‌می‌گردد و صادرات کالا از این کارخانه از سرگرفته خواهد شد.

 

به گزارش استیل پدیا، سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی، با اشاره به برگزاری دومین جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان و شهرستان ساوه به‌منظور بررسی مشکلات واحد صنعتی و تولیدی پروفیل صفا ساوه گفت: تصمیمات خوبی در ارتباط با حل مشکلات حدود ۲۰ میلیون دلار سفارش‌هایی که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به این شرکت دادند، اتخاذ شد.  وی افزایش صادرات و ارزآوری را زمینه‌ساز رونق اقتصادی این کارخانه و به دنبال آن افزایش صادرات غیرنفتی در استان دانست و افزود: علاوه بر مشکلات این کارخانه، موضوعات دیگری درخصوص نیازهای شهرک صنعتی جدید ساوه (آب و برق و راه دسترسی) بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

 

در ادامه این مراسم محمد بهاروند، فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه میزان واردات کالا به این شهرستان ۵ درصد کاهش داشته، گفت: موانع و‌ مشکلات پیش روی واحد‌های صنعتی و تولیدی که نیازمند تصمیم‌گیری برای برون رفت آن در سطح استان بودیم برطرف شده؛ اما برخی از مشکلات باید در سطح کلان کشور بررسی و تصمیم‌گیری شود که هنوز بسیاری از آنها لاینحل باقی مانده است. فرماندار ساوه در ادامه به مشکل حمل‌و‌نقل کالا اشاره کرد و گفت: در گذشته روزانه بالغ بر ۱۲۰۰ بارنامه در سطح شهرستان صادر می‌شد که این میزان طی روزهای اخیر به دلیل مشکلاتی که در این حوزه به‌وجود آمده به ۸۰۰ بارنامه کاهش یافته است.

 

محمد رستمی‌صفا، مدیرعامل کارخانه‌های پروفیل صفا نیز در سخنانی ضمن تشریح موفقیت‌های این مجموعه تصریح کرد: این شرکت تا پایان سال ۸۶ یکی از بهترین و موفق ترین کارخانه‌های تولیدی بود؛ اما به دلیل مشکلات ناشی از سیاست‌های سال‌های گذشته در دولت قبلی با رکود مواجه شد. وی با اشاره به اینکه این کارخانه بزرگ‌ترین‌ واحد تولیدی و صنعتی تولیدکننده انواع لوله در کشور است، گفت: عدم تمدید کارت بازرگانی این کارخانه موجب ناتوانی در تامین مواد اولیه شده و بزرگ‌ترین‌ مانع برای فعالیت این شرکت با ظرفیتی بسیار پایین‌تر از ظرفیت واقعی است. مدیرعامل کارخانه‌های پروفیل صفا، به پرداخت بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری به امور مالیاتی بابت بدهی مالیاتی این شرکت اشاره کرد و گفت: با مسدود کردن حساب بانکی مبلغی فراتر از میزان بدهی مالیاتی شرکت از حساب بانکی برداشت شده؛ اما بخشش جرایم مالیاتی که مقرر بوده انجام نشده و همچنان محدودیت‌های لازم متوجه این شرکت است.

 

رستمی صفا نداشتن گواهی ارزش افزوده و گواهی مفاصا حساب را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: در حال حاضر مبلغی معادل ۲۰ میلیون دلار سفارش صادرات پذیرفته شده اما به‌دلیل نداشتن کارت بازرگانی تحویل نشده است. وی تصریح کرد: هزینه این شرکت ماهانه بالغ بر ۷ میلیارد تومان است که ۵/ ۲ میلیارد تومان آن بابت پرداخت حقوق و مزایای کارگران است و به‌دلیل مشکلاتی که بر سر راه این شرکت به‌وجود آمده امکان پرداخت هزینه‌های جاری وجود ندارد.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران