آماری خواندنی درمورد صادرات سنگ آهن غول های معدنی برزیل

آماری خواندنی درمورد صادرات سنگ آهن غول های معدنی برزیل

شرکت های واله، سامارکو و آنگلو در ماه ژوئیه مجموعاً بیش از 30.9 میلیون تن سنگ آهن از برزیل صادر کردند.

 

گروه صنعتی Sinferbase در روز سه شنبه اعلام کرد که شرکت های واله، سامارکو و آنگلو امریکن جمعاً در حدود30 میلیون و 900 هزار تن سنگ آهن در ماه ژوئیه از برزیل به مقاصد دیگر حمل کردند که این میزان 13.3 درصد بالاتر از 27.29 میلیون تن به ثبت رسیده در ماه ژوئیه سال 2014 است.

 

اما محموله های داخلی شرکت واله نیز در ماه ژوئیه با یک افت 1.4 درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه شد و به 2.02 میلیون تن رسید که این افت با توجه به افزایش 26 درصدی در صادرات گندله که به 935 هزار تن در این ماه رسید، تا حدودی جبران شد. این در حالی است که میزان فروش سنگ آهن با یک سقوط 17.5 درصدی به 1.07 میلیون تن در ماه ژوئیه رسید.

 

همچنین نه شرکت سامارکو که یک شرکت مشارکتی پنجاه پنجاه بین بی اچ پی بیلیتون و واله می باشد و نه شرکت آنگلو امریکن هیچگونه فروش داخلی در ماه ژوئیه به ثبت نرساندند. 

 

میزان صادرات ماه ژوئیه توسط شرکت واله همچنین شرکت های زیر مجموعه آن با یک رشد 14.3 درصدی به 26.02 میلیون تن رسید، این در حالی است که این میزان برای مدت مشابه سال گذشته تنها بالغ بر 22.75 میلیون تن بوده است و از طرف دیگر محموله های صادراتی سامارکو نیز با یک افزایش 16.08 درصدی در مقایسه با صادرات 1.73 میلیون تنی سال گذشته ، به 2.88 میلیون تن رسیدند.

 

صادرات خارجی سنگ آهن شرکت آنگلو امریکن نیز در ماه ژوئیه به 1.1 میلیون تن رسید، در حالی که این شرکت در سال گذشته هیچگونه صادرات خارجی نداشت.

 

این شرکت اولین  محموله خود را از پروژه میناس – ریو برزیل در ماه اکتبر سال گذشته استخراج و صادر کرد.

 

انگلو امریکن، شرکت استخراج معادن بریتانیایی و چند ملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر لندن قرار دارد.

 

شرکت انگلو امریکن هم ‌اکنون بزرگترین تولید کننده پلاتین در جهان است و به‌ عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان الماس، مس، نیکل و سنگ آهن نیز شناخته می‌شود. بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس لندن معامله می‌شود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد یران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار معادن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران