بازار فولاد چین

بازار فولاد چین

علیرغم افزایش شدید موجودی انبارهای فولاد چین طی هفت روز تعطیلات، جو حاکم بر معاملات بازارهای فیزیکی و فیوچرز امروز مثبت ارزیابی شده است.

 

به گزارش استیل پدیا، بهای بیلت تانگشان ۱۰ یوان افزایش یافت و سایر محصولات در سطوح قبلی قیمت نوساناتی را تجربه نمودند. میزان موجودی انبارهای فولاد پس از تعطیلات با ۶۴۲.۲ هزار تن افزایش به ۷.۸۱۹ میلیون تن رسیده که در حدود ۹ درصد رشد را نسبت به ۲۵ سپتامبر نشان می دهد. 

میانگین بهای میلگرد در ۲۵ شهر مهم چین امروز با ۱۷ یوان افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۵۴۷ یوان/تن رسید. همانطور که انتظار می رفت، حجم معاملات نسبت به پیش از تعطیلات کمی افزایش یافته و برخی کارخانه ها قیمت را بین ۱۰ تا ۶۰ یوان افزایش داده اند. با این حال، جو احتیاطی با توجه به رشد موجودی انبارها همچنان بر بازار حاکم است. هنوز نمی توان با قاطعیت گفت که این جو در بازار پایدار خواهد بود. انتظار می رود که در کوتاه مدت شاهد نوساناتی در قیمت محصولات ساختمانی باشیم و احتمال رشد قیمت کمی بعید است.

در بخش ورق گرم نیز امروز شاهد رشد ۷ یوانی بودیم. فولادسازها در دوره زمستان به دلیل مارجین بالای فعلی تولید خود را چندان کاهش نخواهند داد و این مسئله به معنای افزایش عرضه در دوره آتی خواهد بود. این رشد تولید، فعالان بازار را نسبت به ریسک افت قیمت نگران ساخته و از این رو تعیین روند پیش رو برای آنها را مشکل ساخته است.

معاملات در بخش سنگ آهن امروز بسیار کمرنگ بود. تجار اعتقاد دارند که فولادسازان در هفته ابتدایی پس از تعطیلات نیاز به خرید دارند و با این تصور حاضر به دادن تخفیف به مشتریان نیستند. از این رو، بهای سنگ آهن در بازار فیزیکی بنادر امروز ۵ یوان رشد داشت و به ۵۲۵ یوان/تن رسید.

علیرغم اینکه بسیاری به افت بهای فولاد در دوره پس از تعطیلات اعتقاد داشتند، اما اقدام بانک مرکزی چین در خصوص تزریق ۱.۲ تریلیون یوان به اقتصاد این کشور باعث شد تا خوش بینی نسبت به آینده مصرف فولاد در کشور تقویت شود. از این رو، احتمال می رود در کوتاه مدت قیمتها در محدوده فعلی نوسان داشته باشند و افت شدیدی حاصل نشود.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران