نایب‌ رییس خانه معدن ایران

معادن زغال‌ سنگ ضعیف‌ترین در ایمنی | محمد رضا بهرامن

معادن زغال‌ سنگ ضعیف‌ترین در ایمنی | محمد رضا بهرامن

ایمنی در معادن چه در دنیا و چه در ایران جزء موضوعاتی خاص و ویژه محسوب می‌شود. به همین دلیل در بخش معدن کشور نیز باید با یک دیدگاه ویژه برای این موضوع برنامه‌ریزی شود و در صورت استفاده نکردن از امکانات لازم باید منتظر حوادث مختلف در بخش معدن باشیم.

 

توجه به سرمایه‌ گذاری در بخش معدن جزء نکاتی است که می‌تواند در کاهش حوادث بخش معدن موثر واقع شود. نبود سرمایه‌ گذاری کافی در معادن زیرزمینی به ویژه معادن زغال‌ سنگ منجر به حوادثی در این معادن شده است. حادثه معدن زغال‌ سنگ البرز شرقی نیز جزو حوادثی است که نشان می‌دهد نگاه ما در زمینه سرمایه‌ گذاری در معادن باید تغییر کند. البته تنها با افزایش سرمایه‌ گذاری در معادن نمی‌توان شاهد کاهش حوادث بود بلکه فاکتور مهم دیگری به نام آموزش در این میان می‌تواند در کاهش وقوع این حوادث موثر واقع شود.

 

استفاده از تجهیزات جدید می‌تواند در کاهش این موضوع اثرگذار باشد اما نباید فراموش کرد تا زمانی که آموزش نباشد امکان استفاده از تجهیزات جدید برای کاهش حوادث معدنی از سوی کارگران وجود نخواهد داشت. امروز سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با نگاه توسعه‌ای در این بخش باید در زمینه آموزش نیز ورود پیدا کند تا با استفاده از آموزش میزان حوادث رخ داده در بخش معدن را کاهش دهد.

 

خانه معدن ایران نیز در کنار ایمیدرو خود را در موضوع آموزش مسئول می‌داند.متاسفانه بیشتر حوادث سال ۹۳ در بخش معدن مربوط به معادن زغال‌ سنگ بوده و این موضوع نشان می‌دهد این بخش بیش از سایر بخش‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری برای امکانات ایمنی و توسعه آموزش است.


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه تحلیل و مصاحبه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "تحلیل و مصاحبه" استیل پدیا