رئیس هیات مدیره شرکت صنعت فولاد قائنات

بهره‌برداری از احیای مستقیم فولاد قائنات در اسفند 94 | غلامحسن حسن نژاد

بهره‌برداری از احیای مستقیم فولاد قائنات در اسفند 94 | غلامحسن حسن نژاد

رئیس هیات مدیره شرکت صنعت فولاد قائنات از بهره برداری از واحد احیای مستقیم این کارخانه در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

 

غلامحسن حسن نژاد در حاشیه کنفرانس آهن و فولاد ایران از آخرین وضعیت پروژه فولاد قائنات به عنوان یکی از هفت طرح فولادی استانی سخن گفت. وی همچنین از پیشرفت 85 درصدی بخش احیای مستقیم و 40 درصدی بخش فولاد سازی این پروژه خبر داد.

درباره آخرین وضعیت پروژه فولاد قائنات توضیح دهید و اینکه این پروژه چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید؟

 

فولاد قائنات یکی از طرح‌های هفت گانه ایمیدرو بود که مجموعه ما به عنوان اولین بخش خصوصی واقعی در این پروژه با سهم 65 درصد با ایمیدرو که 35 درصد سهم دارد شریک هستیم. این پروژه در استان خراسان جنوبی و شهر قائنات قرار دارد و بزرگترین کارخانه در شرق کشور محسوب می‌شود که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی این مجموعه با قوت در حال راه‌اندازی است. بخش احیای فولاد قائنات پیشرفت 85 درصدی دارد.

 

این پروژه هم شامل بخش آهن اسفنجی و هم فولاد سازی است. با تغییرات انجام شده و افزایش ظرفیت رخ داده، ظرفیت تولید این کارخانه به یک میلیون تن رسیده است. امیدواریم در اسفند ماه بتوانیم بخش احیای فولاد قائنات را به بهره‌ برداری برسانیم. کار ساخت این پروژه در حال انجام است و پیمانکاران خوبی هم برای این کار در نظر گرفته شده اند و بخش فولادسازی این پروژه نیز سال آینده راه‌اندازی می‌شود. بخش فولاد سازی پروژه هم پیشرفت حدودا 40 درصد دارد.

 

مشکل گشایش ال سی چین این پروژه برطرف شد؟

 

ال سی گشایش شده است ولی مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با تدبیر آقای کرباسیان و مسئولان وزارت صنعت این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

 

این پروژه چقدر اشتغالزایی خواهد داشت؟

 

به صورت مستقیم و غیرمستقیم این پروژه در صورت بهره‌ برداری کامل 12 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

نظر شما درباره کنفرانس آهن و فولاد ایران که برای نخستین بار توسط متال بولتن برگزار شد، چیست؟

 

به نظر من دولت به خوبی در حال حمایت از تولید است و این کار باید با قوت ادامه یابد. اظهارات وزیر اقتصاد در کنفرانس آهن و فولاد ایران، در زمینه حمایت از بخش خصوصی واقعی امیدوارکننده بود. اینکه صنعت فولاد باید از بخش دولتی خارج شده و به بخش خصوصی ارائه شود. بخش خصوصی قادر به ایجاد تحول در امور است این در حالی است که در گذشته خیلی به بخش خصوصی اهمیت داده نمی‌شد.

- محمد جواد به ابادی-


استیل پدیا | مرجع خبر و تحلیل صنعت فولاد ایران و جهان

بازگشت به شاخه تحلیل و مصاحبه بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "تحلیل و مصاحبه" استیل پدیا