کرباسیان خبر داد

تفاهم ۴ میلیارد یورویی معدنی با اروپایی‌ها

تفاهم ۴ میلیارد یورویی معدنی با اروپایی‌ها

گروه صنایع معدنی - رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) از تفاهم نامه چهار میلیارد یورویی این سازمان با شرکت‌های معتبر بین المللی اروپایی خبرداد و گفت: این موضوع در سفر رییس جمهور به اروپا به احتمال زیاد نهایی می‌شود.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - با بیان اینکه در بخش معدن تفاهم نامه‌ای را با چند شرکت معتبر بین‌المللی اروپایی به نتیجه رسانده‌ایم، اظهار کرد:‌ در حوزه فولاد و آلومینیوم توانستیم تفاهم‌نامه چهار میلیارد یورویی را با شرکت‌هایی که معتبر بوده و سوابق کاری خوبی در ایران دارند را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه آفریقای جنوبی مانند ایران کشوری معدنی بوده و به همین دلیل در بخش معدن سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده است و ظرفیت‌های مناسبی دارد، افزود: کشورهایی که ظرفیت نفت و گاز به اندازه ایران ندارند بیشتر به بحث معدن توجه می‌کنند.

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان این‌که در زمینه معدن می توانیم همکاری خوبی با آفریقای جنوبی داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه بین مرکز تحقیقات ما و مرکز تحقیقات آفریقا به امضا رسیده است، گفت: این موضوع می‌تواند شروع فعالیت‌های وسیع‌تری در حوزه تکنولوژی، فناوری و پژوهشی باشد و جلسات خوبی نیز در این زمینه برگزار شده و قرار است در رابطه با همکاری به ویژه در سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقداماتی را انجام دهیم و پیشنهاداتی نیز در این زمینه ارائه شده است.

وی ادامه داد: همچنین قرار است کارگروه مشترکی تشکیل دهیم تا بتوانیم همکاری‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ایجاد یک شرکت مشترک فولادی را پیش بینی کردیم که 40 درصد سرمایه‌گذاری آن از طرف ایرانی‌هاست و محور اصلی آن ایمیدرو خواهد بود و 60 درصد سرمایه‌گذاری آن از طرف خارجی‌هاست.

وی اضافه کرد: البته بدیهی است به محض عملیاتی شدن اگر بخش خصوصی علاقه‌مند باشد ما حاضریم سهم‌مان را به بخش خصوصی با اولویت واگذار کنیم.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت همچنین از تفاهم نامه 500 میلیون یورویی با یک شرکت معتبر فرانسوی در حوزه آلومینیوم خبر داد و گفت: این موضوع به احتمال زیاد در سفر رییس جمهور به اروپا نهایی خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا