توان پرداخت سه میلیون تومان را نداریم/بگذارید کارگران بی بضاعت از مزایای بازنشستگی پیش از موعد بهره مند شوند

توان پرداخت سه میلیون تومان را نداریم/بگذارید کارگران بی بضاعت از مزایای بازنشستگی پیش از موعد بهره مند شوند

دنیای معدن - سه نفر از کارگران آلومینیوم المهدی می گویند: توان پرداخت سه میلیون تومان هزینه بازنشستگی پیش از موعد را نداریم و درخواست داریم که این هزینه را قسطی از ما بگیرند.

سه نفر از کارگرانِ «آلومینیوم المهدی» که در بندرعباس مشغول به کارند در تماس با خبرنگار ما، از ناتوانی خود برای پرداخت سه میلیون تومان هزینه بازنشستگی پیش از موعد خبر دادند.

آنها می گویند: بعد از 20 سال کار سخت و زیان آور، در آستانه بازنشستگی پیش از موعد هستیم ولی توان پرداخت سه میلیون تومان هزینه پرونده بازنشستگی را نداریم و لاجرم مجبور شده ایم بازهم در کارخانه بمانیم و کار کنیم.

این کارگران در نامه ای درخواست کرده اند که یا از پرداخت این مبلغ معاف شوند یا اینکه تامین اجتماعی و اداره کار موافقت کنند که آنها این مبلغ را در اقساط دو ساله بعد از بازنشستگی پرداخت کنند.

این کارگران می گویند: از مسئولان می خواهیم کاری کنند که کارگران بی بضاعت نیز بتوانند از خدمات بازنشستگی پیش از موعد بهره مند شوند. حداقل اینکه هزینه را از کارگران قسطی بگیرند؛ فکر نمی کنیم این خواسته ی زیادی باشد! اگر این کار را بکنند، کارگرانی که مانند ما بعد سال ها کار سخت، در آستانه بازنشستگی هستند، می توانند به آرزوی خود برسند و بازنشست شوند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا