عرضه محصولات آهنی در بورس چه مزایایی دارد؟

عرضه محصولات آهنی در بورس چه مزایایی دارد؟

دنیای معدن - رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: با عرضه سه چهارم کالاهای ساخته شده از آهن تولیدکنندگان در بورس، امکان سوء استفاده صادراتی به حداقل رسیده است.

به گزارش دنیای معدن،محمد آزاد گفت: از حدود چهار سال پیش تاکنون واردات آهن به صفر رسیده و همه آنچه که اکنون مصرف می شود تولید داخلی است.امروز بهترین انواع آهن و میلگرد با استانداردهای بالا در داخل تولید می شود که به مراتب با کیفیت تر از محصولات مشابه خارجی است.

وی افزود: سال گذشته صادرات زنجیره فولاد به بیش از 9 میلیون تن رسید و سال جاری نیز دولت به تولیدکنندگان فولاد اجازه داده تا ارز حاصل از صادرات را در بازار ثانویه به فروش برسانند که به نفع تولیدکنندگان بوده و در راستای تقویت تولید است.از آنجایی که تولیدکنندگان موظفند در مقابل شمش خامی که تحویل می گیرند، 75 درصد کالای تولیدی را در بورس عرضه کرده و بقیه آن را در صورت تمایل صادر کنند، بر این اساس صادرات بیش از حد مجاز میسر نیست.

آزاد ادامه داد: بورس کالا آمار مربوطه را در اختیار وزارت صنعت قرار می دهد و در صورتی که واحد تولیدی به تعهدات عمل کرده باشد، اجازه صادرات می یابد.الزام تولیدکنندگان به عرضه سه چهارم کالاهای ساخته شده از آهن در بورس، امکان سوء استفاده صادراتی را به حداقل رسانده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا