یک هفته صف پایدار خرید در بورس تهران

یک هفته صف پایدار خرید در بورس تهران

روز چهارشنبه حجم معاملات بورس تهران رقم ۳.۳ میلیارد سهم و ارراق مالی را رد کرد و تعداد معاملات این بازار به ۲۱۹ هزار و ۷۴۶ رسید.


17 هزار و ۳۴۷ واحد رشد خیره کننده شاخص کل بورس در طی هفته جاری بود، ریشه این رشد را باید در افزایش قیمت دلار در طی ماه های اخیر جستجو کرد؛ در طی ۵ روز کاری بورس تهران معامله گران شاهد صف های پایدار خرید مخصوصا در گروه های صادرات محور بودند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایسنا، در چهارشنبه ۱۴ شهریور ماه جاری، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۱۳۷ هزار و ۷۱۴ واحدی قرار داشت اما تنها در ۵ روز کاری فعالان تالار شیشه‌ای شاهد آمار عجیبی بود، چرا که این شاخص در این مدت ۱۷ هزار ۳۴۷ واحد رشد کرد. این رشد سبب شد نماگر اصلی بازار در قله ۱۵۵ هزار و ۶۱ واحدی بایستد.

در این هفته قیمت سهم ها در بورس تهران با رشد فزاینده ای مخصوصا در گروه های نفتی، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بود. در این گروه ها در روزهایی شاهد صف خرید پایدار بودیم. که علت ریشه ای افزایش فزاینده قیمت سهم ها را می توان افزایش قیمت دلار در طی ماه های گذشته بیان کرد.

در طی هفته اخیر شاخص بازار اول ۱۴ هزار و ۶۰۳ واحد رشد کرد و تا تراز ۱۱۵ هزار و ۹۲۰ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص بازار دوم با ۲۵ هزار و ۷۸۶ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۳۰۰ هزار و ۷۲۳ واحدی رسید.

همچنین شاخص آزاد شناور در این مدت با رشد فزاینده ۱۹ هزار و ۳۵۰ واحدی رو به رو شد و تا رقم ۱۶۶ هزار و ۲۴۶ واحدی بالا رفت در عین حال شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۹۴۱ واحد رشد کرد و به عدد ۷۶۳۷ رسید.

فلزات اساسی دیروز با روند رو به رشدی مواجه شدند و تعدادی از سهم‌ها در این گروه تا پنج درصد رشد کردند. حجم معاملات فلزات اساسی امروز به ۴۱۳ میلیون سهم رسید و ارزش آن به ۲۱۶ میلیارد تومان دست پیدا کرد. از دیگر گروه‌هایی که با رشد فزاینده قیمت و صف خرید همراه بودند می‌توان به گروه محصولات شیمیایی نیز اشاره کرد. در این گروه نیز تعداد زیادی از سهم‌ها حدود پنج درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

حتی خودرویی‌ها هم در آخرین روز کاری بورس تهران در این هفته با روند افزاینده روبه‌رو شدند و تعداد زیادی از سهم‌ها بیش از چهار درصد در قیمت پایانی رشد را تجربه کردند. در این گروه ۵۶۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۲ میلیارد تومان در ۳۳ هزار و ۹۸۱ نوبت معامله، مورد خرید و فروش قرار گرفتند.

حجم معاملات بورس تهران  رقم ۳.۳ میلیارد سهم و ارراق مالی را رد کرد و تعداد معاملات این بازار به ۲۱۹ هزار و ۷۴۶ رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا