معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی

تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری اکتشافات معدنی تا بهمن‌ماه

تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری اکتشافات معدنی تا بهمن‌ماه

گروه اكتشاف و زمين شناسي - معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی درباره جذب سرمایه‌های خرد، گفت: طرحی در دست مطالعه و بررسی است که بر‌‌اساس آن قرار است، صندوق سرمایه‌گذاری اکتشاف ایران برای جذب سرمایه‌های خرد تأسیس‌‌‌ شود.

به گزارش ماین نیوز، عباس گل‌محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار صنعت و معدن گروه اقتصادی خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه این سازمان چه برنامه‌ای برای جذب سرمایه‌های خرد در پروژه‌های اکتشاف معادن دارد، گفت: یکی از موضوعات مهم جذب سرمایه‌های خرد است که این سازمان با بررسی این موضوع تلاش خواهد کرد که این سرمایه‌ها را مدیریت کند.

معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی با اشاره به طرح جذب سرمایه‌های خرد، توضیح داد: طرحی مطرح و در حال بررسی است که در آن تمام اقشار جامعه با هر مقدار سرمایه، امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اکتشاف معادن را داشته باشند و بتوانند از سود حاصل از آن بهره ببرند.

گل‌محمدی با تأکید بر اینکه این طرح پنج ماه است که در حال بررسی است، افزود: قرار است برای اولین بار در ایران صندوقی با نام «صندوق سرمایه‌گذاری اکتشاف ایران» تأسیس کنیم. این صندوق با همکاری یک شرکت سرمایه‌گذری و سازمان بورس فعالیت خود را شروع خواهد کرد تا بتواند در این حوزه به اقشار مختلف در راستای سرمایه‌‌گذاری‌های خرد کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه قرار است با تأسیس‌‌‌ این صندوق در قالبی کاملاً شفاف، همه مردم بتوانند در پروژه‌های اکتشافی مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: این فعالیت اگر اصولی انجام بگیرد، ارزش افزوده بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاران دارد.

گل‌محمدی با بیان اینکه در تلاشیم تا همایش بین‌المللی اکتشاف که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، این طرح را اجرایی و عملیاتی کنیم، توضیح داد: قرار است بعد از بررسی کامل و نهایی این طرح تا بهمن سال جاری و همزمان با همایش بین‌المللی اکتشاف تأسیس ‌‌‌ این صندوق سرمایه‌گذاری به‌‌صورت رسمی اعلام شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا