۱۱ هزار و ۵۰۰ تن فولاد در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع می شود

۱۱ هزار و ۵۰۰ تن فولاد در مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع می شود

دنیای معدن - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن فولاد در مناطق زلزله زده براساس توافق نامه وزارت صنایع و معادن با بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توزیع می شود.

به گزارش دنیای معدن از سرپل ذهاب، علی رضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جلسه ای با ستادهای معین بازسازی مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه به بررسی مسائل و مشکلات مردم این منطقه از جمله گرانی مصالح ساختمانی و افزایش سقف تسهیلات بانکی پرداختند.

براساس گزارش فارس، کوچه کوچه شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب این روزها همچون یک کارگاه ساختمانی از پی کنی تا فنداسیون گرفته تا اسکلت و سقف زنی مشاهده می شود؛ مردم در تلاش اند که هر چه سریع تر اسکان یابند.

تابش در این نشست با بیان اینکه برنامه بازسازی زودتر از برنامه زمان بندی درحال اجرا است، اظهار داشت: بیش از 12 واحد روستایی تا پایان شهریورماه به متقاضیان تحویل داده می شود.

بالا رفتن قیمت خرید مصالح ساختمانی طی این روزها و نیمه تمام ماندن کار پیمان کاران یکی از مشکلاتی است که مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با آن مواجه هستند که رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این رابطه یک خبر خوب به اهالی این مناطق داد.

وی به توافقنامه وزارت صنایع و معادن با بنیاد مسکن اشاره و بیان کرد: 11 هزار و 500 تن فولاد براساس این توافقنامه در مناطق زلزله زده توزیع می شود.

سیمان نیز قرار است از هفته آینده روزی 2 هزار تن در منطقه بین متقاضیان توزیع شود که به گفته تابش، توزیع سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری از سوی بنیاد مستضعفان نیز در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در حال اجرا است.

175 هزار تن سیمان توسط بنیاد مستضعفان باعنوان هدیه رهبری برای مناطق زلزله زده تخصیص یافته که تاکنون بیش از115 هزار تن وارد استان شده است.

وی در خصوص وام تکمیلی مصوبه هیأت دولت، تصریح کرد: علاوه بر تسهیلاتی که خانوارهای زلزله زده در شهر و روستا گرفته اند از هفته آینده 5 میلیون تومان بلاعوض و 10 میلیون تومان وام تکمیلی به متقاضیان شهری و 5 میلیون تومان بلاعوض و 5 میلیون تومان وام تکمیلی به متقاضیان روستایی داده می شود.

آن طور که تابش می گوید، ابلاغیه این مصوبه هفته آینده به بانک ها داده می شود و درخصوص نحوه ارائه این تسهیلات و مبالغ بلاعوض اطلاع رسانی می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: افرادی که ساخت و ساز آن ها به پایان رسیده و زیر سقف زندگی می کنند نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی وضعیت ساخت ساز در مناطق زلزله زده روستایی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در شهرهای زلزله زده 8 هزار واحد احداثی در حال ساخت و ساز است.

براساس این گزارش، 5 هزار واحد قرار است در شهر زلزله زده سرپل ذهاب ساخته، 11 هزار واحد تعمیر و 2 هزار واحد مقاوم سازی شود.

گفتنی است، زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه سال گذشته به 9 شهر و یک هزار و 923 روستای استان کرمانشاه آسیب رسانده است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا