۱۸توقف و ۱۴بازگشایی در معاملات امروز

۱۸توقف و ۱۴بازگشایی در معاملات امروز

گروه معادن >زغال‌سنگ - امروز یکشنبه سوم تیر ۱۳۹۷، شفاف سازی های مهمی از جمله خبر توافق برای افزایش قیمت ذغالسنگ٬ نتایج مزایده ها٬ قراردادهای جدید و... در سامانه کدال منتشر شد به موجب آنها نمادهایی در رفت و آمد بودند. امروز بازار همچنین شاهد حراج دوباره چند نماد و توقف برخی دیگر برای برگزاری مجامع و نوسان شدید قیمتی بود.

به گزارش ماین نیوز، امروز یکشنبه سوم تیر 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل شفاف سازی٬ نوسان شدید قیمت و برگزاری مجامع و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها٬ برگزاری مجامع و حراج دوباره صادر کردند. در مجموع امروز ۱۸ نماد متوقف شدند که سه نماد همین امروز به معاملات برگشتند. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، ۱۴ نماد کشف قیمت شدند. از خبرهای مهم امروز شفاف سازی سه شرکت ذغال سنگ‌ نگین‌ ط‌بس ‌(کطبس)٬ صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و فرآوری زغال سنگ پروده طبس (کپرور) درباره افزایش قیمت محصولات بود. امروز «برکت» هم خبر از فروش ۹۶ قطعه زمین از طریق برگزاری مزایده داد. «فایرا» درباره تبدیل و تسویه ریالی مانده بدهی ارزی به بانک صنعت و معدن شفاف سازی کرد. «شپترو» درمورد مشکلات پیش آمده در آب برداشتی از رودخانه های منطقه و همچنین شایعات مربوط به تامین آب اطلاع رسانی کرد. «زگلدشت» هم خبر از انعقاد قرارداد با یکی از ارگان های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی برای فروش محصولات تولیدی و فرآورده های لبنی داد. «حریل» هم خبر از درخواست راه آهن جمهوری اسلامی ایران از وزارت صنایع جهت ثبت سفارش ۲۸۲ دستگاه واگن لبه بلند باری از تفاهم نامه خرید ۴۰۰ دستگاه واگن خارجی روسی داد.

بورس:

شفاف سازی «کطبس» درباره افزایش قیمت ها: نماد شرکت ذغال سنگ‌ نگین‌ ط‌بس ‌(کطبس) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. شرکت با اشاره به افزایش قیمت اعلام کرده که پیرو جلسه مورخ ۲۹ خرداد ۹۷ که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور اعضای هیات مدیره انجمن ذغالسنگ ایران، مدیران ارشد ذوب آهن و نمایندگان وزارت صمت برگزار شد، اعمال افزایش قیمت ۲۰ درصدی کنستانتره ذغالسنگ و ۲۱ درصدی ذغالسنگ خام از اول تیر ماه ۹۷ مورد توافق طرفین قرار گرفت. شرکت ذغالسنگ نگین طبس در این راستا اعلام کرد که تاکنون صورتجلسه توافق و قرارداد با طرفین معامله منعقد نشده و عملیاتی شدن موضوع منوط به طرح موضوع در هیات مدیره شرکت های سهامی ذوب آهن اصفهان و متعاقب آن در شرکت های طرف تجاری است. همچنین این شرکت به دلیل بازگشت از مجمع هم امروز اطلاعیه بازگشایی داشت. در مجمع «کطبس» ۲۴ تومان و ۵ ریال به ازای هر سهم سود تقسیم شد و سود خالص هر سهم ۳۵ تومان بود. این نماد امروز در قیمت ۳۵۸ تومان و ۷ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۳۵۹ تومان و ۹ ریال و قیمت پایانی ۳۵۶ تومان و ۷ ریال (۱۷.۸ درصد مثبت) بود.
«برکت» ۹۶ قطعه زمین فروخت: نماد شرکت گروه دارویی برکت (برکت) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. شرکت نتایج برگزاری مزایده برای فروش ۹۶ قطعه زمین جنب شهرک دارویی برکت را منتشر کرد. شرکت گروه توسعه اقتصادی تدبیر برنده مناقصه اعلام شد. مبلغ مورد توافق ۳۹ میلیارد تومان و نحوه تسویه از محل مطالبات است. ارزش دفتری این دارایی حدود ۱۳ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان بوده است. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.

تغییرات در قرارداد «فایرا» با بانک صنعت و معدن: نماد شرکت آلومینیوم ‌ایران‌ (فایرا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. این شفاف سازی مربوط به تغییرات در قرارداد است. موضوع تبدیل ریالی مانده بدهی ارزی (یورو) و طرف قرارداد بانک صنعت و معدن است. پیرو بخشنامه ای درخصوص تبدیل و تسویه ریالی مانده بدهی ارزی به بانک صنعت و معدن ناشی از تسهیلات ارزی دریافتی در شهریورماه ۸۶ در قالب فروش اقساطی به مبلغ ۵۰ میلیون یورو با استفاده از آئین‌نامه اجرائی ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید، شرکت اعلام کرده که جزئیات محاسبات توسط بخش مالی بانک مزبور صورت گرفته و رقم نهایی تعدیل به مبلغ ۱۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان براساس اظهار نظر کمیته فنی سازمان حسابرسی به حساب درآمدهای دوره منظور شد و به ثبت رسید که در گزارش مالی میاندوره‌ای سه ماهه اول ۹۷ و توضیحات لازم در گزارش تفسیری مدیریت دوره مزبور ارائه خواهد شد. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.

شفاف سازی «شپترو» درباره شایعات: نماد شرکت پتروشیمی‌ آبادان ‌(شپترو) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. شرکت اعلام کرده که به علت مشکلات پیش آمده در آب برداشتی از رودخانه های منطقه از نظر میزان TDS، جهت افزایش ضریب ایمنی سیستم های تولید بخار، براساس برنامه تنظیم شده بخشی از واحدهای عملیاتی از جمله واحد تولید بخار به مدت ۴۸ ساعت متوقف و عملیات تعمیرات پیش بینی شده در حال انجام است. شرکت پتروشیمی آبادان اعلام کرده که دارای سیستم RO قوی است و با همکاری سازمان آب منطقه ای مشکلی در تامین آب مورد نیاز ندارد. اخبار درج شده در رسانه های غیر رسمی از سوی شرکت تکذیب شد. شرکت اعلام کرده که با توجه به پیش بینی زمان های توقف برنامه ریزی شده در سال ۹۷ این توقف تاثیری در پیش بینی درآمد هر سهم نخواهد داشت. این نماد امروز در قیمت ۲۶۶ تومان و ۸ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۲۵۹ تومان و ۵ ریال و قیمت پایانی ۲۶۳ تومان و یک ریال (۱.۴۲ درصد منفی) بود.

«قنیشا» متوقف ماند: نماد شرکت قند نیشابور (قنیشا) که روز گذشته خبر از تعدیل مثبت داده بود، امروز بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شد اما سپس ناظر بازار اعلام کرد که توقف این نماد با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت ادامه می یابد.

اطلاعیه مهم درخصوص خرید سهام آکنتور: امروز معاونت بازار بورس تهران اعلام کرد که براساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعت معاملاتی، سهامداران حقیقی شرکت کنتورسازی ایران می توانند برای فروش سهام خود علاوه بر فروش مرحله قبل مطابق شرایط اعلام شده، پس از مراجعه به یکی از شعب شرکت های کارگزاری عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران مراجعه و نسبت به ارائه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه واگذاری سهام اقدام کنند. شرایط ورود سفارش فروش: الف - فروش حداکثر ۱۰ هزار سهم است در صورتی که منابع تامین شده از سوی خریداران کافی نباشد٬ خرید از کمترین سفارش فروش شروع و براساس میزان عرضه، حداکثر سهم قابل خرید از افراد متناسب با میزان منابع تامین شده از سوی خریداران مشخص خواهد شد. ب-قیمت خرید هر سهم مبلغ ۲۱۰۷ تومان و ۵ ریال است. ج- نوع سفارش فروش از نظر اعتبار زمانی سفارش بدون محدودیت زمانی باشد. د-امکان ورود سفارش فروش برای مشتریان برخط امکان پذیر نیست. ه- مهلت ورود سفارش فروش در سامانه در نماد «آکنتور2» از روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۹۷ تا ۳ تیر ۹۷ به مدت سه روز کاری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است.

توقف «ولملت» به خاطر اعلام نتیجه مزایده: نماد شرکت واسپاری ملت (ولملت) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت یعنی اعلام نتایج برگزاری مزایده متوقف شد. این مزایده مربوط به فروش ۱۶۲ میلیون و ۲۴۰ هزار سهام شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق (سهامی خاص) است. گروه مالی ملت (سهامی عام) به عنوان تنها شرکت کننده در مزایده اعلام شد. مبلغ مورد توافق حدود ۱۷ میلیارد تومان است. این نماد روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.

«کخاک» و «غشهد» بازگشایی نشدند: نماد شرکت های صنایع خاک چینی ایران (کخاک) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و شهد ایران (غشهد) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بدون تقسیم سودی امروز آماده معامله شدند. در مجمع «کخاک» ۹۰ تومان به ازای هر سهم سود تقسیم شد و سود خالص هر سهم ۱۱۰ تومان و یک ریال بود. این دو نماد امروز بازگشایی نشدند.

فرابورس:

انعقاد قرارداد در «زگلدشت»: نماد شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) که امروز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شده بود٬ همین امروز در قیمت ۴۶۳ تومان و ۸ ریال به معاملات برگشت٬ قیمت آخرین معامله ۴۸۴ تومان و ۶ ریال و قیمت پایانی ۴۸۲ تومان و ۸ ریال (۹.۲۸ درصد مثبت) بود. شرکت اعلام کرده که طی تفاهم نامه با یکی از ارگان های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، قرارداد فروش محصولات تولید و فرآورده های لبنی از تاریخ اول تیر ۹۷ تا ۳۱ خرداد ۹۸ منعقد شد، که از این بابت مبلغ فروش 2.520 میلیون ریال و بهای تمام شده آن 2.268 میلیون ریال در کل قرارداد خواهد بود.

«ذوب» به معاملات برگشت: نماد شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) پس از شفاف سازی درباره نوسان بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام٬ امروز در قیمت ۱۳۰ تومان و ۴ ریال به معاملات برگشت٬ قیمت آخرین معامله ۱۳۶ تومان و ۹ ریال و قیمت پایانی ۱۳۶ تومان و ۵ ریال (۹.۹ درصد مثبت) بود. شرکت اعلام کرده که تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده و به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت در روزهای معاملاتی اخیر متاثر از وضعیت عرضه وتقاضا و جو حاکم بر بازار سرمایه در روزهای اخیر بوده است.

«وهور» معامله شد: نماد شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور) پس از شفاف سازی درباره نوسان قیمت سهام، امروز در قیمت ۱۴۷ تومان و ۹ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۱۳۶ تومان و قیمت پایانی ۱۳۷ تومان و ۹ ریال (۲.۲ درصد منفی) بود. شرکت اعلام کرده که تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است و به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت در روزهای معاملاتی اخیر به دلیل پایین بودن نسبتP/NAV شرکت در مقطع کنونی، تحلیل و تصمیم سهامداران و وضعیت عرضه و تقاضا در بازار سرمایه بوده است.

شفاف سازی یک ذغالسنگی دیگر/ «کشرق» هم افزایش قیمت را اعلام کرد: نماد شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) پس از شفاف سازی درباره نوسان قیمت سهام، امروز آماده انجام معامله شد اما با انتشار یک شفاف سازی دیگر٬ مجددا متوقف شد. شرکت درخصوص نوسان قیمت سهم اعلام کرده که تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده و به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت در روزهای معاملاتی اخیر متاثراز وضعیت عرضه و تقاضا در بازار بوده است. شفاف سازی دوم مربوط به قیمت ذغالسنگ خام بود. در جلسه مورخ ۲۹ خرداد ۹۷ قیمت ذغالسنگ خام با توجه به شرایط قراردادهای موجود، به میزان ۲۱ درصد از تاریخ اول تیر ماه ۹۷ افزایش خواهد داشت و مقرر شد که در دو هفته آتی از تاریخ مذکور جلسه کمیته پشتیبانی ذغالسنگ به ریاست وزیر صنعت و معدن و تجارت تشکیل و موضوع تصویب شود. البته موضوع افزایش قیمت با هماهنگی و تایید مدیرعامل شرکت ذوب آهن حاصل شده است و در جهت رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار موارد فوق به استحضار رسانیده شده و اعمال تغییرات لازم در گزارشات مالی شرکت بعد از امضای قراردادهای فیمابین اطلاع رسانی می شود. همچنین شرکت اعلام کرده که برای سال ۹۷ این شرکت بخش عمده ای از قراردادهای فروش خود را منعقد نکرده است و قراردادهای جدید با لحاظ کردن این موضوع تدوین خواهد شد. به غیر از مورد اعلام شده در بالا در روند عملیاتی شرکت تغییر دیگری ایجاد نشده است. این نماد امروز در قیمت ۵۶۶ تومان و ۳ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۵۹۴ تومان و ۶ ریال و قیمت پایانی ۵۹۳ تومان و ۲ ریال (۹.۹۷ درصد مثبت) بود.

«پخش» بازگشایی شد: نماد شرکت پخش البرز (پخش) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود ۶ تومان و ۸ ریال برای هر سهم (۱۰۰ درصدی)، در قیمت ۱۳۷ تومان و یک ریال به معاملات برگشت٬ قیمت آخرین معامله ۱۳۱ تومان و یک ریال و قیمت پایانی ۱۳۰ تومان و ۷ ریال (۰.۷۷ درصد مثبت) بود.

«کپرور» هم افزایش قیمت را اعلام کرد: نماد شرکت فرآوری زغال سنگ پروده طبس (کپرور) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. این شرکت هم با اشاره به جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و مدیر عامل شرکت صدر تأمین (سهامدار عمده شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان) و اعضای انجمن تولیدکنندگان زغال اعلام کرد که مقرر شده از ابتدای تیر ماه ۹۷ قیمت فروش کنسانتره زغالسنگ (محصول نهایی این شرکت) ۲۰ درصد و قیمت فروش زغالسنگ خام (مواد اولیه مصرفی این شرکت) ۲۱ درصد افزایش یابد. در این راستا هنوز صورتجلسه توافق و قرارداد مرتبط فیمابین این شرکت و خریداران محصول و فروشندگان مواد اولیه منعقد نشده و عملیاتی شدن موضوع منوط به طرح موضوع در هیات مدیره شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان و تصویب توافق توسط ایشان شده است و در صورت نهایی شدن موضوع تعدیلات مرتبط محاسبه و به اطلاع خواهد رسید. این نماد تا ساعت ۱۰ روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.

شفاف سازی «حریل» درباره واگن های پشت مرز مانده: نماد شرکت ریل پردازسیر (حریل) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد. این شفاف سازی مربوط به درخواست راه آهن جمهوری اسلامی ایران از وزارت صنایع جهت ثبت سفارش ۲۸۲ دستگاه واگن لبه بلند باری از تفاهم نامه خرید ۴۰۰ دستگاه واگن خارجی روسی بوده است. در مجمع سالانه شرکت اعلام شد که وزارت صمت مانع ورود واگن ها به ایران شده است. این نماد تا ساعت ۱۰ روز معاملاتی بعد به صورت حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می شود.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا