لزوم بهره گیری از ظرفیت و توانمندی تشکل های غیردولتی حوزه معدن

لزوم بهره گیری از ظرفیت و توانمندی تشکل های غیردولتی حوزه معدن

دنیای معدن -رئیس خانه معدن کشور گفت: بهره گیری از توانمندی و ظرفیت تشکل های غیردولتی حوزه معدن، نقش موثری در توسعه و پویایی این بخش دارد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا بهرامن پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای سیاست گذاری صنعت سنگ استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برمبنای ارزیابی انجام شده، کشور از نظر معدنی ظرفیت مطلوب دارد و در حال حاضر ۶۸ نوع ماده معدنی از معادن موجود کشور استخراج می شود.

رئیس خانه معدن کشور افزود: برآورد نشان می دهد که هر ساله بیش از ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور استخراج می شود.

بهرامن بیان کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ معدن در کشور به استخراج مواد معدنی مشغول هستند و با توجه به ظرفیت مطلوب موجود، می توان به سهولت نقش آفرینی این بخش را در اقتصاد و تولید کشور افزایش داد.

رئیس خانه معدن کشور خاطرنشان ساخت: این مهم حتی در یک مقطع نه چندان بلندمدت نیز امکان پذیر است و اگر برنامه ریزی اصولی صورت پذیرد می توان سهم بخش معدن را در تولید ناخالص ملی کشور از شش درصد به هشت درصد رساند.

وی تصریح کرد: کشورمان در حوزه صنعت سنگ از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است که بخشی از این سنگ نیز در استان مرکزی استخراج می شود و از سوی دیگر در زمینه معادن فلزی همچون مس و آهن نیز وضعیت مطلوبی داریم.

رئیس خانه معدن کشور ادامه داد: در راستای پویایی بخش معدن در کشور باید بهره گیری از توانمندی و ظرفیت تشکل های غیردولتی و بخش خصوصی این حوزه مدنظر قرار گیرد.

بهرامن اضافه کرد: همچنین حمایت از برگزاری نمایشگاه های بین المللی در حوزه محصولات معدنی، گام مهمی برای توسعه این حوزه در کشور است و در این راستا آمادگی های لازم از سوی فعالان این بخش وجود دارد.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا