وصول حقوق دولتی معادن استان یزد کاهش ۹۲ درصدی داشته است!

وصول حقوق دولتی معادن استان یزد کاهش ۹۲ درصدی داشته است!

دنیای معدن - براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست سال جاری معدن داران استان یزد بیش از 16 میلیارد و 765 میلیون ریال حقوق دولتی پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 92/5 درصد کاهش داشته است.

به گزارش دنیای معدن، براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست سال جاری معدن داران استان یزد بیش از 16 میلیارد و 765 میلیون ریال حقوق دولتی پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 92/5 درصد کاهش داشته است.

همچنین معادن کل کشور در بهار امسال یک هزار و 729 میلیارد ریال (172/9 میلیارد تومان) حقوق دولتی پرداخت کردند که این رقم نیز نسبت به بهر پارسال3.4 درصد کاهش داشته است.

آمار عملکرد در این دوره نشان می دهد استان یزد با کاهش 92.5 درصدی بیشترین کاهش پرداخت حقوق دولتی معدن را در این مدت نسبت به دوره مشابه پارسال داشته و بعد از آن استان های همدان و آذربایجان غربی به ترتیب با کاهش 71.5 و 55.5 درصد در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

دراین سه ماه بیشترین حقوق دولتی را معادن کرمان با 768 هزار و 154 میلیون ریال پرداخت کرده اند البته قابل ذکر است. حقوق دولتی پرداختی از سوی معادن این استان با کاهش نزدیک به 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است. استان یزد نیز در رتبه یازدهم با بیشترین پرداخت حقوق دولتی معادن قرار دارد.

کمترین حقوق دولتی پرداختی نیز مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با 664 میلیون ریال بوده که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 11 درصدی داشته است.

بررسی عملکرد معادن همه استان ها در دوره یادشده نشان می دهد در 19 استان (همراه با کرمان جنوبی) دریافت حقوق دولتی معادن در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه کاهش داشته و در 13 استان نیز افزایش ثبت شده و در مجموع کل حقوق دریافتی معادن کشور نیز کاهش نزدیک به 49 درصدی اتفاق افتاده است.

 

گفتنی است50 نوع از 65 ماده معدنی کشور در استان یزد وجود دارد و بالغ بر 35 نوع آن اقتصادی و قابل استخراج است و این استان به عنوان دومین استان معدنی کشور شناخته شده و بالغ بر ۱۱ هزار و پانصد نفر در بخش معدن استان یزد اشتغال دارند.

 

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا