مدیر برنامه ریزی و تنظیم بازار وزارت صنعت:

فروکش التهاب و کاهش قیمت‌ها با تمرکز معاملات در بورس کالا

فروکش التهاب و کاهش قیمت‌ها با تمرکز معاملات در بورس کالا

مدیر برنامه ریزی و تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: فروکش کردن التهاب و کاهش قیمت‌ها با تمرکز معاملات در بورس کالا امکانپذیر است.


مدیر برنامه ریزی و تنظیم بازار وزارت صنعت گفت: فروکش کردن التهاب و کاهش قیمت‌ها با تمرکز معاملات در بورس کالا امکانپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از تسنیم، محمدرضا کلامی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده از همه ابزارها برای کنترل قیمت و بازار استفاده می کنند که از این رو عرضه همه جانبه محصولات در بورس کالا در دستورکار قرار دارد که با این اقدام شاهد فروکش کردن قیمت ها خواهیم بود.

مدیر برنامه ریزی و تنظیم بازار وزارت صنعت با اشاره به اینکه در خصوص گرانی باید به هزینه های متورم شده تولید توجه شود گفت: گران فروشی از دو ناحیه ایجاد می شود به طوری که بخشی مربوط به تقاضای متورم شده است و بخش دیگر عدم تمایل به عرضه به امید فروش بیشتر یا منتفع شدن از فاصله نرخ رسمی تا نرخ بازار است.

وی ادامه داد: در هر دو صورت توپ در زمین تنظیم بازار وزارت صمت است و بر این اساس برای حمایت از تولید مقرر شده است تا مبنای عرضه در بورس کالا برابر قیمت جهانی ضرب در نرخ ارز رسمی باشد و برای اینکه تقاضای کاذب، منجر به افزایش قیمت در بورس نشود، سقف رقابت نیز ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: یعنی تا ۵ درصد بالاتر از قیمت پایه از تولید کننده حمایت شده و تقاضا مدیریت می شود و کالا در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می گیرد به طوری که اگر حتی تاجری فولاد را از بورس خریداری کرده و در استان های مختلف به صورت جزء به فروش رساند، باز هم مشمول رصد، پایش و قیمت گذاری می شود.

به گفته کلامی این دستورالعمل به تازگی ابلاغ شده و همه واحدهای تولیدی مکلف شدند این موارد را رعایت کنند به طوری که سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده از همه ابزارها برای کنترل قیمت استفاده می کنند تا عرضه در بورس زیاد شود زیرا با عرضه کل محصولات در بورس، قیمت ها فروکش می کند و عرضه و تقاضا مدیریت می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا