آغاز ساخت مجتمع پتروشیمی و فولاد مکران چابهار

آغاز ساخت مجتمع پتروشیمی و فولاد مکران چابهار ساخت مجتمع پتروشیمی و فولاد مکران امروز با حضور وزیر دفاع ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مشاور عالی رئیس جمهور در امور مناطق آزاد کشور آغاز شد.

به گزارش بولتن نیوز،از خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها در راستای تبدیل چابهار به قطب سوم پتروشیمی کشور است ، گفت: درصدد هستیم تا با استفاده از فناوری های روز دنیا ،  پسماندهای ناشی از مجتمع پتروشیمی و فولاد چابهار تصفیه و برای فضای سبز استفاده شود.


نعمت زاده همچنین از آغاز عملیات اجرایی کارخانه لاستیک سازی در شمال سیستان و بلوچستان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: مناقصه اجرای این طرح ، انجام و پیمانکار و محل احداث نیز مشخص شده است.


سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش پشتوانه توسعه در سواحل مکران را فراهم می کند، گفت: اجرای طرح های پتروشیمی و فولاد در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان، موجب افزایش امنیت پایدار، اشتغالزایی و سرمایه گذاری خواهد بود.


مدیر عامل شرکت ایمیدرو گفت: عملیات ساخت کارخانه فولاد مکران چابهار در زمینی به مساحت 300 هکتار طی سه مرحله به مدت 30 ماه به همت مهندسان بومی و داخلی انجام می شود.

کرباسیان گفت: برای تامین مواد اولیه این کارخانه، 30 هزار کیلومتر مربع کار اکتشافی انجام خواهد شد.


وی افزود: در مرحله نخست این طرح، یک واحد تولید آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن در سال راه اندازی می شود که زمینه اشتغال 16 هزار نفر را به صورت مستقیم در استان فراهم می کند.


مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مکران چابهار هم با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این مجتمع 23 میلیون تن است، گفت: در این مجتمع 17 واحد پتروشیمی در 1200هکتار مساحت طی سه مرحله در مدت 10 سال احداث می شود.


موثقی نیا افزود: مجوز محیط زیست برای ساخت  این مجتمع گرفته شده و همچنین با شرکت گاز برای سوخت روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز قرار داد بسته شد.


وی گفت: امروز مجتمع آب نیرو مکران کلنگ زنی شد که تا  سال 97 به بهره برداری می رسد و  ظرفیت  تولید  هزار  مگاوات برق را  نیز خواهد داشت.


هاشمی  استاندار سیستان و بلوچستان هم  اجرای طرح های پتروشیمی و  فولاد مکران  را در چابهار موجب امید در منطقه و کمک شایسته به وضعیت اشتغال مردم بیان کرد.


مولوی عبد الحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز گفت : اجرای این طرحها فرصت ارزشمندی برای اشتغالزایی جوانان و توسعه منطقه است و نیاز است تا آموزشهای لازم به نیروی کار داده شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا