تولید فولاد خام چین بعد از 20 سال کاهش یافت

تولید فولاد خام چین بعد از 20 سال کاهش یافت

برای اولین بار در 20 سال گذشته تولید فولاد خام در چین که از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان محسوب می شود، کاهش یافت تا شرایط اقتصادی این کشور که طی ماههای اخیر دستخوش تحولات زیادی شده، به سمت نگران کننده ای در حرکت باشد.

به گزارش بولتن نیوز،کاهش تولید فولاد خام تازه ترین خبر از سری اخبار ناکامی های کشوری است که دومین قدرت برتر اقتصاد دنیا را یدک می کشد.
کاهش رشد اقتصادی، تضعیف ارزش یوان واحد پول ملی کشور، کاهش فروش خودرو، کاهش ارزش سهام در بورس و کاهش صادرات این کشور به میزان هشت درصد تنها اتفاقات ناگوار و ناکامی های این کشور در ماه گذشته میلادی محسوب می شود که اینک کاهش تولید فولاد خام نیز به آن افزوده شده است.
کمیسیون توسعه و اصلاحات چین که برنامه ریز اقتصادی کشور محسوب می شود اعلام کرده که در شش ماه اول سال جاری میلادی (2015) تولید فولاد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته یک ممیز سه دهم درصد کاهش یافته است.
چین در این مدت 409 میلیون و 970 هزار تن فولاد خام تولید کرده است که برای اولین بار در دو دهه گذشته این میزان تولید نشان دهنده کاهش است.
تولید آهن خام در چین هم در همین مدت در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 2 ممیز سه دهم درصد کاهش یافته و به 356 میلیون و 940 هزار تن رسیده است.
انجمن آهن و فولاد چین پیشتر، کاهش تولید فولاد خام این کشور را در سالجاری پیش بینی کرده بود.
این انجمن روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از سال گذشته میلادی به این طرف تولید فولاد به بیش از حد رسیده، بازار بتدریج وارد رکود شده و تولید کاهش یافته است.
این انجمن از دست اندرکاران این صنعت خواسته است آرام آرام وارد دوره گذار صنعتی شوند و راههای ابداعی دیگری را برای رشد خود پیدا کنند.
این نهاد اقتصادی چین در عین حال اعلام کرد که تلاش می کند برای رهایی از شرایط نامطلوب، از کارخانه های داخلی حمایت کند که بازارهای جدیدی را ایجاد کنند، تکنولوژی خود را ارتقا دهند و میزان تولیدات خود را نیز بهینه کنند.
دستکم 43 شرکت تولید فولاد که نیمی از کل اعضای این انجمن هستند اعلام کرده اند که در شش ماه اول امسال بالغ بر 300 میلیون دلار دلار زیان داده اند.
تجربیات گذشته از کشور های توسعه یافته نشان می دهد که تولید فولاد بعد از رسیدن به نقطه اوج در یک سطح شناور خواهد ماند و بعد از آن روند نزولی را طی می کند.
طبق برآوردها در سال 2014 تولید فولاد در چین به نقطه اوج خود رسیده بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا