با تمرکز سرمایه گذاران بر نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا بهبود یافت/

صعود طلا در بازار جهانی

صعود طلا در بازار جهانی

طلا در بازار جهانی با تمرکز سرمایه گذاران بر نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا، از قیمت روز جمعه که پایین‌ترین سطح در پنج هفته گذشته بود، بهبود یافت.

صعود طلا در بازار جهانیگروه صنعت،‌معدن تجارت ـ هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح دوشنبه بازار سنگاپور 0.4 درصد افزایش یافت و به 183 دلار رسید.

به گزارش بولتن نیوز، در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.6 درصد افزایش یافت و به 1182 دلار رسید.

قیمت هر اونس طلا روز جمعه به 1175 دلار نزول کرده بود که کمترین قیمت از 20 مارس بود.

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 1.6 درصد کاهش یافت و به 235.01 یوان در هر گرم (1178 دلار در هر اونس) رسید که کمترین قیمت از 23 مارس بود.

موجودی صندوقهای سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس روز جمعه برای ششمین روز افزایش یافت. بر پایه آمار رسمی، میزان این ذخایر در آوریل 5.1 تن گسترش یافت.

طلا پس از کاهش در فوریه و مارس، ماه جاری چندانی تغییری نکرده است زیرا سرمایه گذاران سرگرم ارزیابی اطلاعات اقتصادی برای پی بردن به زمان احتمالی افزایش نرخ‌های بهره بوده اند. بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه نشست دو روزه خود را آغاز می‌کند و سرمایه گذاران منتظر اظهارنظر مقامات این بانک درباره وضعیت اقتصاد و زمان تحکیم سیاست پولی هستند.

افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت طلا که سرمایه گذاری بدون بهره است و تنها در صورت افزایش قیمت، سود به همراه دارد لطمه می‌زند و در نتیجه سرمایه گذاران را به سوی دارایی‌های با بهره بهتر سوق می‌دهد.

با اینهمه به گفته تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، آمار اقتصادی مایوس کننده ای که طی روزهای اخیر در آمریکا منتشر شده است، این نگرانی را برانگیخته که بانک مرکزی این کشور ممکن است از موضع قبلی برای افزایش نرخ‌های بهره عقب نشینی کند.

سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا اگرچه در نشست آوریل افزایش نرخ‌های بهره را تصویب نکردند اما احتمال این افزایش را در نشست ژوئن را تقویت کردند.

شاخص دلار بلومبرگ پس از کاهش قیمت‌ها در روز جمعه که سومین کاهش روزانه متوالی بود، روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد افزایش یافت وبه 15.8328 دلار در هر اونس رسید. هر اونس پالادیم با 0.3 درصد افزایش، 774 دلار بود و هر اونس پلاتین تغییر چندانی نداشت و 1123 دلار معامله شد.

انتهای پیام
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا