رییس مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد:

افت خریدوفروش مجوزبهره برداری ازمعادن

افت خریدوفروش مجوزبهره برداری ازمعادن

رییس مرکز پژوهش های مجلس خرید و فروش مجوز بهره برداری از معادن را در سطح کشور یک آسیب و آفت جدی دانست و افزود: برای رفع این چالش که مانع رشد فعالیت های اقتصادی است باید فکر اساسی شود.

به گزارش بولتن نیوز،کاظم جلالی چهارشنبه شب در نشست هم اندیشی شخصیت های موثر شاهرود واقع در استان سمنان از انجام مذاکره برای ایجاد واحد پتاس در دهستان محروم طرود با یک شرکت فرانسوی خبر داد و گفت: با توجه به وجود اندیس های متعدد معدنی در استان سمنان، می توان استان را با کمک درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری در بخش معدن اداره کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس گفت: نباید نگران کاهش قیمت نفت بود و لازم است در مرحله ای تصمیم گرفته شود که تکیه به اقتصاد نفتی یک اشتباه بود. ظرفیت های زیادی برای رشد و توسعه در کشور وجود دارد و باید با برنامه ریزی از این ظرفیت ها استفاده کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در قوه مقننه با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور از اساس دچار مشکل است، اظهار کرد: آفاتی که بر مدیریت وجود دارد باید به تدریج کم شود تا مسیر توسعه هموار شود.

جلالی با یادآوری ارائه به موقع لایحه بودجه سال 94 توسط دولت به مجلس افزود: انتظار می رود نمایندگان یکشنبه هفته آینده ایرادهای شورای نگهبان به قانون بودجه را رفع کنند و با نهایی شدن لایحه بودجه، شاهد تلاش بیشتر دولت در اداره امور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید گام های اساسی برای بهبود وضعیت اقتصادی و خروج از رکود در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات برداشته است. در صنعت نیاز به مطالعه روش های نوین داریم. بانکها قلک نیستند که بتوان از آن چیزی برداشت کرد و لازم است سیستم بانکی به سمت شفاف سازی گام بر دارد.

جلالی گفت: روشهای جدید کنترلی در اقتصاد جهانی وجود دارد و با توجه به رشد اقتصاد جهانی، سیستم قدیمی در بانکهای ایران پاسخگوی نیاز روز کشور نیست.

وی از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی که در این نشست حضور یافته بود، درخواست کرد تا ضمن رسیدگی به مطالبات قشر کارگری برای ایجاد یک واحد پتروشیمی در منطقه کمک کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا