آغاز واگذاری سهام معدن سرخ به مردم جزیره هرمز

آغاز واگذاری سهام معدن سرخ به مردم جزیره هرمز

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: واگذاری ۶۰ درصد سهام معدن خاک سرخ با حضور وزیر دادگستری آغاز شد.

به گزارش بولتن نیوز،  خلیل قاسمی عصر چهارشنبه در مراسم اهدای نمادین برگسهاممعدن خاک به مردم جزیره هرمز، بیان داشت: موضوع واگذاری معدن خاک سرخ طی سالهای اخیر مورد بحث بود، پس از طی مراحل قانون امروز مرحله اول واگذاری سهام معدن خاک سرخ به خانواده های شهدا در جزیره هرمز انجام می شود.

وی عنوان کرد: از چهار هزار و ۳۰۰ خانواده مورد تایید بخشداری و شورای شهر در مرحله نخست به سه هزار نفر برگه سهام واگذار خواهد شد. به ازای هر نفر سالانه ۲۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

قاسمی ابرازداشت: معدن خاک سرخ در سال ۱۳۸۰ از طریق انجام مزایده از سوی شرکت سهامی کل معادن ایران و با هماهنگی وزارت صنایع و معادن به شرکت باستان معدن واگذار شد. معدن خاک سرخ در سال ۸۴ به استناد درخواست شماره ۱۰۱ شرکت باستان معدن و صلح نامه شماره ۱۶۸۴۵ در همان سال از شرکت باستان معدن به شرکت باستان معدن پودر منتقل شده است.

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت افزود: به استناد مصوبه سفر اول هیات دولت نهم به استان هرمزگان وزارتخانههای دادگستری، صنایع و معادن مامور پیگیری واگذاری معدن شدند. پیگیری های لازم جهت دریافت سهام مربوطه انجام و در نهایت با شرکت بهره بردار فعلی معدن مزبور توافق کردند که ۶۰ درصد سهام شرکت بهره بردار به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بصورت اقساط به شرکت تعاونی مرزنشینان هرمز واگذار شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم توان مالی اهالی جزیره در پرداخت مبلغ مورد توافق، قرار شد که مبلغ ۴ میلیارد رسال در دو مرحله و در ابتدای واگذاری سهام پرداخت گردد و مابقی نیز از محل سود درآمد فروش مواد معدنی پس از شروع به کار معدن بصورت اقساط ماهیانه یک میلیارد ریالی پرداخت شود.

وی گفت: ارزش هر سهم به مبلغ ۵۵۰۰۰ ریال بوده و تمامی اعضا از سود این معدن برخوردار خواهند شد. سود سهام همانند یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود که میزان آن به صورت تقریبی برای هر نفر سالانه دو میلیون ریال برآورد می شود.

وی با بیان اینکه این واگذاری الگوی مناسبی برای واگذاری سایر معادن در استان و کشور به مردم خواهد شد، اظهارداشت: مجوز واگذاری دو معدن دیگر در شهرستانهای بشاگرد و رودان گرفته شد، از سال ۹۴ مراحل واگذاری این معادن به مردم آغاز می شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا