افزایش تولید فولاد هند

افزایش تولید فولاد هند

دنیای معدن - آمار انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد تولید فولاد هند در جولای سال جاری ۸ درصد رشد سالانه داشته و به ۹ میلیون تن رسید. در این ماه میزان تولید جهانی فولاد حدود ۱۵۵ میلیون تن بوده که ۵۸ درصد رشد داشته است. میزان تولید چین هم ۲/ ۷ درصد بهبود سالانه داشته و ۷۶ میلیون تن ثبت شد. افزایش صادرات الکترود روسیه در نیمه نخست سال جاری میلادی روسیه ۲۲۰۰۹ تن الکترود صادر کرد که ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت. بزرگترین خریدار الکترود روسیه آمریکا بود که ۸۲۲۷ تن خریداری کرد که ۵۸ درصد رشد سالانه داشته است. افزایش صادرات سنگآهن برزیل در ماه آگوست صادرات سنگآهن برزیل بهعنوان دومین صادرکننده بزرگ سنگآهن جهان ۴ درصد رشد سالانه داشت و ۶۲/ ۳۵ میلیون تن ثبت شد. چین بیش از نیمی از سهم صادرات سنگآهن برزیل را از آن خود کرد. همچنین میانگین قیمت سنگآهن صادراتی برزیل در آگوست ۱۸ درصد رشد سالانه داشته و ۱/ ۴۶ دلار درهر تن فوب ثبت شد که البته نسبت به جولای ۹ درصد افت داشت. سنگآهن خود را بالا کشید بازار سنگآهن وارداتی با افزایش درخواستهای خرید در چین بالا رفت. آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگآهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی رشد جزئی ۵ سنتی نسبت به جمعه داشته و ۲۰/ ۶۶ دلار در هر تن خشک سیافآر شد. قرارداد سوآپ سنگآهن نیز ۲۰ سنت بالا رفته و ۲۵/ ۶۶ دلار در هر تن خشک سیافآر شد. با اینکه بازارهای فیوچرز این هفته کمی ضعیف شده بودند تعداد درخواستهای خرید سنگآهن در بازار نقدی بهبود داشت. آخرین قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای ۵۹۸ دلار در هر تن درب کارخانه ثبت شده است. زغالسنگ رو به بالا قیمت کک متالورژی این هفته صعودی بوده ولی روند رشد آن نسبت به ۴ هفته اخیر آرامتر شد چون در برخی نقاط چین تولید محدود شد. تاکنون تقاضای بیشتر از انتظار بخش ساختوساز قیمت فولاد را در بازار نقدی چین بالا برده بود و قیمت کک متالورژی را نیز افزایش داد. فعالان بازار معتقدند قیمت کک در چین ماه جاری کاهش نخواهد داشت و چه بسا رکوردهای قیمتی جدیدی را بزند چون عرضه کک تحت فشار است.قیمت فعلی کک خلوص ۶۴ درصد حدود ۳۸۵ دلار در هر تن فوب است که ۳ دلار هر تن رشد داشته است. خلوص ۶۲ درصد نیز ۳۷۶ دلار در هر تن فوب است. بهبود اوضاع بازار قراضه در ترکیه پس از آنکه معاملات قراضه هفته گذشته در ترکیه با بهبود قیمتهایی روبهرو بود این هفته فعالیت بازار بیشتر شده است. اواخر آگوست به دلیل تعطیلات اعیاد مذهبی بازار ۸ تا ۱۰ روز در سکوت بود و حال خریداران به تدریج در حال افزایش فعالیت هستند. به گزارش فولاد ایران، البته اغلب خریداران نگران افت ارزش لیر و عدم بهبود بازار صادرات فولاد ترکیه هستند. قیمت معاملات جدید ۳ تا ۴ دلار در هر تن رشد داشته و قراضه سنگین ۲۰-۸۰ در ۳۱۷ دلار و قراضه خرد شده در ۳۲۲ دلار در هر تن سیافآر معامله شده است. بازار اسلب آسیا در ثبات بازار واردات اسلب در جنوب شرق آسیا تغییر چندانی نداشته و اغلب خریداران در انتظار به سر میبرند، چراکه بازار داخلی ورق آنها نیز در سکوت است. متوسط قیمت اسلب وارداتی ۵۳۰ تا ۵۴۵ دلار در هر تن سیافآر است که نسبت به هفته قبل تا ۵ دلار رشد داشته است.متوسط قیمت اسلب صادراتی سیآیاس نیز ۴۹۰ تا ۵۱۰ دلاردر هر تن فوب شنیده شده در حالی که یک هفته قبل ۵۰۰ تا ۵۲۰ دلار در هر درتن فوب بود. اگر تقاضای ترکیه بهتر نشود شاید قیمت اسلب سیآیاس تا ۲۰ دلار ارزانتر شود، چون ترکیه یکی از بازارهای اصلی اسلب سیآیاس است.

 افزایش صادرات الکترود روسیه

در نیمه نخست سال جاری میلادی روسیه ۲۲۰۰۹ تن الکترود صادر کرد که ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت. بزرگ‌ترین‌ خریدار الکترود روسیه آمریکا بود که ۸۲۲۷ تن خریداری کرد که ۵۸ درصد رشد سالانه داشته است.

  افزایش صادرات سنگ‌آهن برزیل

در ماه آگوست صادرات سنگ‌آهن برزیل به‌عنوان دومین صادر‌کننده بزرگ سنگ‌آهن جهان ۴ درصد رشد سالانه داشت و ۶۲/ ۳۵ میلیون تن ثبت شد. چین بیش از نیمی از سهم صادرات سنگ‌آهن برزیل را از آن خود کرد. همچنین میانگین قیمت سنگ‌آهن صادراتی برزیل در آگوست ۱۸ درصد رشد سالانه داشته و ۱/ ۴۶ دلار درهر تن فوب ثبت شد که البته نسبت به جولای ۹ درصد افت داشت.

  سنگ‌آهن خود را بالا کشید

بازار سنگ‌آهن وارداتی با افزایش درخواست‌های خرید در چین بالا رفت. آخرین شاخص قیمت موسسه پلاتس برای سنگ‌آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی رشد جزئی ۵ سنتی نسبت به جمعه داشته و ۲۰/ ۶۶ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر شد. قرارداد سوآپ سنگ‌آهن نیز ۲۰ سنت بالا رفته و ۲۵/ ۶۶ دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر شد. با اینکه بازارهای فیوچرز این هفته کمی ضعیف شده بودند تعداد درخواست‌های خرید سنگ‌آهن در بازار نقدی بهبود داشت. آخرین قیمت قرارداد میلگرد در بورس شانگهای ۵۹۸ دلار در هر تن درب کارخانه ثبت شده است.

  زغال‌سنگ رو به بالا

قیمت کک متالورژی این هفته صعودی بوده ولی روند رشد آن نسبت به ۴ هفته اخیر آرام‌تر شد چون در برخی نقاط چین تولید محدود شد. تاکنون تقاضای بیشتر از انتظار بخش ساخت‌و‌ساز قیمت فولاد را در بازار نقدی چین بالا برده بود و قیمت کک متالورژی را نیز افزایش داد. فعالان بازار معتقدند قیمت کک در چین ماه جاری کاهش نخواهد داشت و چه بسا رکورد‌های قیمتی جدیدی را بزند چون عرضه کک تحت فشار است.قیمت فعلی کک خلوص ۶۴ درصد حدود ۳۸۵ دلار در هر تن فوب است که ۳ دلار هر تن رشد داشته است. خلوص ۶۲ درصد نیز ۳۷۶ دلار در هر تن فوب است.

  بهبود اوضاع بازار قراضه در ترکیه

پس از آنکه معاملات قراضه هفته گذشته در ترکیه با بهبود قیمت‌هایی روبه‌رو‌ بود این هفته فعالیت بازار بیشتر شده است. اواخر آگوست به دلیل تعطیلات اعیاد مذهبی بازار ۸ تا ۱۰ روز در سکوت بود و حال خریداران به تدریج در حال افزایش فعالیت هستند. به گزارش فولاد ایران، البته اغلب خریداران نگران افت ارزش لیر و عدم بهبود بازار صادرات فولاد ترکیه هستند. قیمت معاملات جدید ۳ تا ۴ دلار در هر تن رشد داشته و قراضه سنگین ۲۰-۸۰ در ۳۱۷ دلار و قراضه خرد شده در ۳۲۲ دلار در هر تن سی‌اف‌آر معامله شده است.

  بازار اسلب آسیا در ثبات

بازار واردات اسلب در جنوب شرق آسیا تغییر چندانی نداشته و اغلب خریداران در انتظار به سر می‌برند، چرا‌که بازار داخلی ورق آنها نیز در سکوت است. متوسط قیمت اسلب وارداتی ۵۳۰ تا ۵۴۵ دلار در هر تن سی‌اف‌آر است که نسبت به هفته قبل تا ۵ دلار رشد داشته است.متوسط قیمت اسلب صادراتی سی‌آی‌اس نیز ۴۹۰ تا ۵۱۰ دلاردر هر تن فوب شنیده شده در حالی که یک هفته قبل ۵۰۰ تا ۵۲۰ دلار در هر درتن فوب بود. اگر تقاضای ترکیه بهتر نشود شاید قیمت اسلب سی‌آی‌اس تا ۲۰ دلار ارزان‌تر شود، چون ترکیه یکی از بازارهای اصلی اسلب سی‌آی‌اس است.

 

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا