مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران تشریح کرد:

توقف معاملات بازار مشتقه به دلیل ابهام قیمتی شدید در بازار نقدی سکه

توقف معاملات بازار مشتقه به دلیل ابهام قیمتی شدید در بازار نقدی سکه

علیرضا ناصر پور گفت: مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت سکه و در نتیجه وجود ابهام قیمتی شدید در بازار این دارایی بر تصمیم سرمایه گذاران بازار مشتقه اثر گذاشته و مخاطرات بازار قراردادهای مشتقه را به شدت افزایش می‌دهد.


مدیرتوسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران در خصوص توقف معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران توضیح داد: با توجه به وقوع نوسانات شدید در بازار سکه طلا و عدم شفافیت اطلاعاتی درخصوص بازار نقدی سکه طلا کمیته آتی در روز گذشته تصمیم به توقف معاملات بازار مشتقه گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایسنا علیرضا ناصرپور افزود: مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت سکه و در نتیجه وجود ابهام قیمتی شدید در بازار این دارایی بر تصمیم سرمایه گذاران بازار مشتقه اثر گذاشته و مخاطرات بازار قراردادهای مشتقه را به شدت افزایش می‌دهد.

 وی افزود: در نتیجه این عوامل کمیته آتی در روز گذشته با توجه به احراز شرایط اضطراری مطابق ماده 22 دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی و نیز ماده 29 دستورالعمل اجرایی معاملات قرادادهای اختیار معامله تصمیم به توقف معاملات مشتقه سکه طلا در روز دوشنبه بیستم اسفند 97 گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا